منتخبان مسابقات قرآن دانش‌آموزی در قم تجلیل شدند
کد خبر: 4083433
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

منتخبان مسابقات قرآن دانش‌آموزی در قم تجلیل شدند

منتخبین و برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر استان قم طی مراسمی در سینما تربیت این استان تجلیل شدند.

تجلیل منتخبین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر قمبه گزارش ایکنا از قم، همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش قم، روز گذشته، 13 شهریورماه در سینما تربیت این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منابی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش قم در این مراسم اظهار کرد: مسابقات در دو بخش آوایی، شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ جزء، حفظ کل و در بخش پژوهشی، شامل رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشاء نماز و احکام عملی، مجموعا در 11 رشته برگزار شد.

وی افزود: از هر پایه و رشته 14 نفر به مسابقات استانی اعزام شدند که در مرحله استانی 406 دانش‌آموز برگزیده رتبه اول، دوم و سوم داشته‌ایم که 74 نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.

منابی تصریح کرد: از 74 دانش‌آموزی که به مسابقات کشوری اعزام شدند، در مرحله اول 46 نفر به مرحله بعد راه پیدا کردند و از 46 نفر 27 رتبه کشوری داشته‌ایم و جزء استان‌های برتر نیز شدیم.

وی ادامه داد: رتبه‌های کشوری به ترتیب 5 رتبه اول، 6 رتبه دوم، 6 رتبه سوم، 5 رتبه چهارم و 5 رتبه پنجم داشتیم.

در ادامه همایش جوایز برگزیدگان رتبه‌های اول، دوم و سوم در رشته‌های مختلف به آنان اهدا شد.

همچنین از دیگر برنامه‌ها اجرای گروه سرود ساقی کوثر و خوانش غزل عاشورایی توسط عاطفه جوشقانیان از شاعران برجسته کشوری بود.

یادآور می‌شود، در این مراسم حجت‌الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان و رؤسای برخی نواحی آموزش و پرورش قم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha