راهکار درمان مشکلات گوارشی در راهپیمایی اربعین
کد خبر: 4083446
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
سلامت در زیارت/ 5

راهکار درمان مشکلات گوارشی در راهپیمایی اربعین

در جلسه پنجم از مجموعه «سلامت در زیارت» با نکاتی که زائران در صورت مواجهه با مشکلات گوارشی باید به آن توجه کنند آشنا می‌شوید.

سلامت در زیارتبه گزارش ایکنا، مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین در پیش است و زائران راهی سرزمین داغ‌ها، دردها و حماسه‌های بزرگ خواهندشد تا عظمت حماسه حسینی را در چهلمین روز از واقعه بزرگ عاشورا گرامی‌ بدارند.

ایکنا برای همراهی با زائران اربعین حسینی مجموعه‌ای ۱۰ قسمتی از مهم‌ترین مواردی که زائران اربعین حسینی باید در خصوص مراقبت از سلامتی خود بدانند را با تدریس مرجان مشگل‌گشا، مدرس جمعیت هلال احمر با عنوان «سلامت در زیارت» مهیا کرده است که خواندن و مشاهده این جلسات آموزشی می‌تواند آگاهی لازم برای سفر معنوی اربعین را به زائران ارائه کند.

در جلسه پنجم از این مجموعه، با نکاتی که زائران در صورت مواجهه با مشکلات گوارشی باید به آن توجه کنند آشنا می‌شوید.

«از جمله مشکلاتی که ممکن است در سفر برای شما پیش بیاید ابتلا به اسهال است. اسهال یکی از مواردی است که به دلیل اینکه بدن شما دچار کم‌آبی می‌شود می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برایتان ایجاد کند.

اگر مدفوع شما با فشار و به صورت مایع از بدنتان بیش از سه یا چهار بار خارج شود، به آن اصطلاحاً اسهال می‌گوییم. برای درمان این وضعیت باید به طور نرمال کته با زیره و ماست به خصوص ماست پروبیوتیک استفاده کنید. همچنین می‌توانید دوغ خوش‌نمکی را درست کنید و با عرق نعنا و یا با نعنای خشک استفاده کنید.

در برخی موارد نگرانی بیش از ابتلا به اسهال است. گاهی بیماران مشکوک به وبا هستند. تفاوت اسهال با اسهال وبایی چیست؟ می‌دانید که در حال حاضر هم متأسفانه در عراق این موضوع دیده شده و باید به شکل ویژه به این موضوع توجه بفرمایید.

مایع بودن اسهال و وبا مثل هم است ولی وبا فرم لعاب برنج دارد و بوی ماهی می‌دهد، یعنی مدفوع در عین حالی که حالت آبکی دارد، بوی ماهی هم می‌دهد. یادتان باشد در این شرایط صد درصد بدون کوچک‌ترین تأخیری خودتان را به مراکز بهداشتی و درمانی برسانید.

به هیچ عنوان با کسی دست ندهید و روبوسی نکنید. در مجموع بد نیست که با خودتان پودر ORS به همراه داشته باشید. این پودرها برای شرایطی که بدن شما آب خودش را به دلیل تعریق یا اسهال از دست می‌دهد می‌تواند فوق‌العاده خوب باشد. کافی است پودرها را با حجم آبی که مشخص شده در آب حل کنید و به کرات بنوشید.

انتهای پیام
captcha