فعالیت 32 مرکز قرآنی و 100 جلسه قرآنی در ملایر
کد خبر: 4083587
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

فعالیت 32 مرکز قرآنی و 100 جلسه قرآنی در ملایر

نماینده شورای قرآن شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 مرکز قرآنی شامل چهار مؤسسه قرآنی، 15 خانه قرآنی روستایی، 11 خانه قرآنی شهری و دو جلسه خانگی قرآنی ثبتی داریم، گفت: بیش از یکصد جلسه قرآنی نیز در ملایر فعالیت دارند.

ایرج یارمحمدی نماینده شورای قرآن شهرستان ملایربه گزارش ایکنا از همدان، ایرج یارمحمدی، نماینده شورای قرآن شهرستان ملایر، امروز، 15 شهریورماه در اولین جلسه شورای قرآن شهرستان ملایر که در دفتر امام‌جمعه این شهر تشکیل شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد برنامه‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: فعالیت‌های قرآنی با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان بسیار موفق بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 مرکز قرآنی شامل چهار مؤسسه قرآنی، 15 خانه قرآنی روستایی، 11 خانه قرآنی شهری و دو جلسه خانگی قرآنی ثبتی داریم، افزود: بیش از یکصد جلسه قرآنی نیز در ملایر فعالیت دارند. همچنین در این شهرستان 500 مربی قرآن در زمینه‌های حفظ، قرائت، روخوانی، روان‌خوانی، صوت و لحن و پیش دبستانی فعالیت دارند که همه این مربیان دوره‌های تربیت معلم را گذرانده‌اند و مجوز تدریس دارند.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی نیز در حوزه‌های مختلف قرآنی فعال است و در ایام تابستان 13 کلاس قرآنی در محل اداره تبلیغات اسلامی ملایر تشکیل شد. همچنین در مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی این کلاس‌ها به‌صورت حضوری و مجازی فعالیت‌های خود را داشتند.

نماینده شورای قرآن شهرستان ملایر افزود: مسابقات قرآن در ماه مبارک رمضان به‌صورت مجازی طی دو سال گذشته برگزار شد و طی دو دوره برگزاری این مسابقه قرآنی حدود 38 هزار نفر از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند.

یارمحمدی برگزاری 41 کرسی تلاوت و محفل قرآنی شهری و روستایی را از دیگر اقدامات این اداره طی یک سال گذشته تاکنون دانست و افزود: این برنامه‌ معنوی نیز با حضور قاریان برجسته شهرستان به‌صورت هفتگی با تفسیر و تدبر در آیات قرآن برگزار شده است.

جلسه شورای قرآنی ملایر

وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی به سرعت در حال انجام است، گفت: برنامه دیگری که در شهرستان انجام شده برگزاری جلسات هفتگی تفسیر و تبیین نهج البلاغه است که در 50 مسجد شهر و روستا در حال انجام است و پیوست آن نیز سه دوره برگزاری مسابقات همراه با نور ولایت از حکمتهای نهج البلاغه به صورت مجازی بوده است.

نماینده شورای قرآن شهرستان ملایر یادآور شد: در هر دوره از این مسابقات 40 حکمت از نهج‌البلاغه به‌عنوان منبع مطالعه برای مسابقات تعیین شده که تاکنون بیش از دو هزار و 500 نفر از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کرده و در هر دوره بیش از 50 نفر به‌عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند.

یارمحمدی همچنین حضور جامعه قرآنی در حوزه کمک‌های مؤمنانه در شهرستان را موفق دانست و تصریح کرد: در این راستا جامعه قرآنی شهرستان با تأسی از قرآن و اهل بیت(ع) همواره کنار محرومان بوده و در این کار خدا پسندانه شرکت داشتند.

انتهای پیام
captcha