جهاد تبیین ذیل جهاد امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد + فیلم
کد خبر: 4083764
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص):

جهاد تبیین ذیل جهاد امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد + فیلم

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: امروز عرصه‌های جهاد برای همه باز است و می‌توان در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر جهاد کرد و جهاد تبیین ذیل جهاد امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر به همت سپاه محمد رسول الله(ص) استان تهران، امروز سه‌شنبه، ۱۵ شهریور در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

دو کار فاخر و قابل ستایش در تهران

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در این یادواره بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک حفاظ و سلاح برای حفظ اصل و فرع دین معرفی شده است و جامعه اسلامی را از شرک دور و به توحید نزدیک می‌کند. 

وی با بیان اینکه خداوند خود را مدافع مؤمنان معرفی کرده است، گفت: رزمندگان جبهه‌های سخت و نرم، دستان خدا هستند. همه شهدا مظهر خدا بودند و به نمایندگی از خدا دفاع جانانه‌ای کردند و خداوند هم مزد خوبی به آن‌ها داد. هیچ عنوان احترام‌آمیزی در دنیا به درجه شهادت نمی‌رسد.  

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه عرصه جنگ نرم سخت‌تر از جنگ سخت است، ادامه داد: در این مدت دو کار فاخر و قابل ستایش در تهران رخ داد که یکی برگزاری همایش سلام فرمانده و دیگری مانور بانوان سنگرنشین بود که با چادر خود به صحنه آمدند و عظمت وحدت بانوان چادری را نشان دادند. 

امام جمعه موقت تهران در ادامه به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا پرداخت و گفت: این بزرگواران جهاد تبیین را از شام شروع کردند و باعث ماندگاری خون امام حسین(ع) و شهدای کربلا شدند. باید از این اتفاق الگو گرفت و امروز در جنگ نرم با جهاد تبیین به مبارزه با دشمنان رفت. امر به معروف و نهی از منکر از مظاهر همین مبارزه است که باید به آن توجه کرد.

جهاد تبیین ذیل جهاد امر به معروف و نهی از منکر

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب‌اسلامی چشم‌انداز جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را تبیین کردند تا مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشد. جامعه اسلامی بر روی ستو‌ن‌هایی استوار است که مهم‌ترین آن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. این فریضه، ماندگاری نظام اسلامی و سلامت امنیت جامعه را تضمین می‌کند.

آیت‌الله صدیقی: مانور بانوان سنگر نشین عظمت و وحدت بانوان چادری را نشان داد + فیلم

وی افزود: امروز عرصه‌های جهاد برای همه باز است و می‌توان در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر جهاد کرد و جهاد تبیین ذیل جهاد امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه انقلاب اسلامی امر به معروف است، ادامه داد: جهاد به معنای حرکت و تلاش مضاعف و بی‌تفاوت نبودن به مسائل پیرامونی است‌ اما باید توجه کرد که هر تلاشی جهاد نیست و حرکتی جهاد محسوب می‌شود که در مقابل دشمن باشد. 

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که باید توفیق حضور در آن داشته باشیم، عرصه جهاد امر به معروف و نهی از منکر است. شهیدان امر به معروف و نهی از منکر الگو هستند و باید از آن‌ها یاد گرفت. 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در پایان تأکید کرد: کارهای امر به معروف و نهی از منکر باید به دور از هیاهو و رسانه‌ای کردن آن باشد، از همین روی فعالیت‌های بسیاری صورت می‌گیرد که افراد از آن بی‌خبر هستند. رسانه‌ای شدن این کارها از ارزش آن می‌کاهد و عیار این کار کاهش پیدا می‌کند.

یادآور می‌شود، در انتهای این مراسم از خانواده‌های شهدا امر به معروف و نهی از منکر تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha