حمایت بنیاد شهید از گروه‌های مردمی به جای موکب‌داری + صوت
کد خبر: 4083869
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
هاشمی بیان کرد:

حمایت بنیاد شهید از گروه‌های مردمی به جای موکب‌داری + صوت

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد برای حمایت از گروه‌های مردمی در راهپیمایی اربعین اعتبار خوبی تخصیص داده در صورتی که با این اعتبار می‌توانست یک موکب بزرگ در مسیر کربلا و نجف راه‌اندازی کند و در آنجا خدمات ارائه دهد، اما تصمیم بر این بود که از گروه‌‌های مردمی حمایت شود.

سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با ایکنا، درباره برنامه‌‌های این سازمان در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در اربعین امسال تلاش کرده تا از موکب‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مرزهای شلمچه، مهران و دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند حمایت کند و موکب‌هایی که در توزیع اقلام غذایی فعال هستند مد نظر ما نبوده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام اعزام صد نفر از جانبازان ویلچرنشین به پیاده‌روی اربعین‌ گفت: این جانبازان با توجه به وضعیت خاصشان تداعی‌ پایداری، مقاومت و جهاد هستند و با حضورشان فضای خاصی را در مسیر ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات به طرح نائب‌الشهید می‌‌توان اشاره کرد که در مسیر نجف و کربلا انجام می‌شود. در این طرح برخی از زائران به عنوان نائب‌الشهید در پیاده‌روی شرکت می‌کنند. این کار یک حرکت مردمی بود که بنیاد شهید از آن حمایت کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد:‌ همچنین با توجه به اینکه مرز شلمچه مرز عبور زائران خارجی است، مترجمان انگلیسی، فرانسوی و عربی را در موکبی مستقر کردیم و اقلام فرهنگی هم در اختیار آنها گذاشتیم تا با زائران خارجی ارتباط بگیرند و هدایا فرهنگ ایثار و شهادت را از این طریق اهدا کنند.

هاشمی با بیان اینکه ما تلاش کردیم بیشتر از کارهای مردمی حمایت کنیم، ادامه داد: پیشتر قاعده به این صورت بود که سازمان‌ها در حوزه دولتی خودشان موکب می‌زدند ولی ما امسال به جای اینکه موکبی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران بزنیم در راستای مردمی‌سازی از گروه‌های مختلف مردمی حمایت کردیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حمایت از گروه‌های مردمی اعتبار خوبی هم تخصیص داده در صورتی که با این اعتبار می‌توانست یک موکب بزرگ در مسیر کربلا و نجف راه‌اندازی کند و در آنجا خدمات ارائه دهد اما تصمیم بر این بود که از گروه‌‌های مردمی حمایت شود.

کد

هاشمی تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید وارد موکب‌داری شود بلکه باید به تقویت حلقه‌های میانی بپردازد و تلاش این دولت برای مردمی‌سازی کردن کارهاست. اقدامات فرهنگی از جمله کارهایی است که اگر دولتی شود، مرگ آن فرا می‌رسد. دولت و حاکمیت با حمایت‌های حداقلی خود تلاش می‌کنند تا این اقدامات پا بگیرد و راه بیافتد، به همین منظور حتماً باید از گروه‌‌ها و تشکل‌های مردمی حمایت شود.

انتهای پیام
captcha