پخش جهانی فیلم «سهون» آغاز شد + فیلم
کد خبر: 4083919
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
با محوریت مرگ و معاد

پخش جهانی فیلم «سهون» آغاز شد + فیلم

«سهون» به کارگردانی حجت وفایی‌نیک، فیلمی کوتاه با محوریت معاد و مرگ است که پخش جهانی آن آغاز شد.

پخش جهانی «سهون» آغاز شد

حجت وفایی‌نیک، کارگردان  فیلم کوتاه «سهون» در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه پخش جهانی این اثر آغاز شده است، گفت: «سهون» به معنایی تاریکی است. این فیلم به موضوع مرگ و معاد توجه دارد. این کار تلاش کرده نگاهی به برخی آیین‌های سوگواری در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد. جلال مهدوی نویسندگی این کار را بر عهده دارد.

وی افزود: در کنار کارگردانی، تهیه‌کنندگی این کار را خود بر عهده دارم. انگیزه‌ام برای ساخت چنین فیلمی نگاهی جدید به آیین‌هایی است که برای مردم ناآشناست، در صورتی که بسیاری از این رسوم معنای عمیقی در خود دارد. به ویژه وقتی به جغرافیای سراسر ایران می‌نگریم متوجه داشته‌های غنی در این رابطه خواهیم شد.

این کارگردان ادامه داد: پخش جهانی فیلم کوتاه «سهون» آغاز شده است و امیدواریم بتواند موفقیت داخلی خود را در خارج از مرزها نیز ادامه دهد. فرهاد قائمی مهدوی، نگار جهانتاب، عباس روشنک، مصطفی لاهوتی، کلثوم بابا ملکی، فرهاد غضنفری، رضا شاکری، افروز خدابخشی، زهره ایروانی و سالار رضاخانی بازی در این فیلم بازی دارند.

وی با بیان اینکه «سهون» دومین تجربه فیلمسازی وی است، بیان کرد: این فیلم کوتاه درباره نگهبان قبرستانی است که چهل سال است رازی را از مردم شهر پنهان کرده است اما با آمدن دختری به قبرستان همه چیز تغییر می‌کند. این کار یک درام اجتماعی، خانوادگی است که اسفند ۱۴۰۰ در شهر یاسوج جلوی دوربین رفت.

دیگر عوامل این  فیلم کوتاه عبارتند از: سرمایه‌گذار، حجت وفایی‌نیک و هاکان وفا‌پرست؛ مدیر تولید، آیت وفایی‌نیک، موسیقی، مهرداد براتی؛ تدوینگر، موحد شادرو؛ اصلاح رنگ و نور؛ سامان مجد وفایی؛ مدیر فیلمبرداری، سیاوش مزروعی؛ گریم، امین حسینی‌فر و طراح پوستر، آیت وفایی‌نیک.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۳:۳۵
0
0
درود بر بانو جهانتاب عزیز هنرمند با استعداد .خیلی خوشحالیم که اخبار شما و موفقیتتون رو میبینیم.
captcha