آغاز نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی با حضور 400 شرکت
کد خبر: 4083944
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

آغاز نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی با حضور 400 شرکت

نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی با حضور 400 شرکت از کشورهای مختلف از امروز، 16 شهریور در مالزی آغاز شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، انتظار می‌رود طی سه روز برگزاری این نمایشگاه، مالزی میزبان بیش از 1400 نشست تجاری با شرکت‌های داخلی و خارجی باشد تا تجارت صنعت حلال این کشور را تقویت کند.

پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی(MIHAS) که یکی از برجسته‌ترین و باسابقه‌ترین رویدادهای تجارت حلال در جهان محسوب می‌شود، در طول این سه روز بیش از 420 میلیون دلار مبادلات تجاری انجام شود. 

این نمایشگاه که از سوی شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی (MATRADE) سازماندهی شده است، شرکت‌کنندگانی را از خریداران محلی و بین‌المللی، کارآفرینان، خرده‌فروشان، برندها، رسانه‌ها، محققان و تأثیرگذاران صنعت حلال جذب می‌کند.

هجدهمین رویداد (MIHAS) که از 7 تا 10 سپتامبر (16 تا 19 شهریور) در مرکز تجارت و نمایشگاه بین‌المللی مالزی برگزار می‌شود آماده است تا محلی برای برقراری ارتباط میان کسب و کارهای بین‌المللی و محلی باشد.

محمد مصطفی عبدالعزیز، مدیر عامل شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی (MATRADE)، در مورد هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی گفت: نزدیک به 400 شرکت را از سراسر جهان از طریق فرمت‌های نمایشگاهی حضوری و مجازی جذب کرده‌ایم.

به گفته وی امسال 13 گروه شامل غذا، دارو، تجارت الکترونیک، رسانه و تفریح، امور مالی اسلامی، مد اسلامی، مراقبت شخصی و لوازم آرایشی، گردشگری مسلمان‌پسند و هنر و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود. کویت، اندونزی، تایلند، آفریقای جنوبی و فلسطین بزرگترین غرفه‌داران این نمایشگاه هستند. 

قبل از شروع نمایشگاه، ده‌ها جلسه تجاری مجازی برگزار شده است. قطر، ترکیه، عربستان سعودی، ایالات متحده و هند بزرگترین مشتریان برنامه تأمین منابع بوده‌اند، در حالی که مالزی و سنگاپور فروشندگان اصلی هستند. 

صنعت حلال یکی از بازارهای با رشد سریع در جهان است و محصولات و خدمات در این بخش در بین مصرف‌کنندگان غیر مسلمان در سراسر جهان با استقبال روزافزون مواجه است.

شاخص‌های جهانی اقتصاد اسلامی پیش‌بینی می‌کنند که بازار جهانی حلال از 2.09 تریلیون دلار در سال گذشته به تقریباً 3.27 تریلیون دلار تا سال 2028 خواهد رسید.

عزیز گفت: این نشانه واضحی از پتانسیل عظیم و همچنین فرصت‌های متنوع در بازار جهانی حلال و همچنین الهام‌بخش موضوع امسال MIHAS، یعنی «تنوع فرصت‌های حلال» است.

انتهای پیام
captcha