راه‌های پیشگیری و درمان بیمار‌های روده در سفر اربعین + فیلم
کد خبر: 4084129
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
سلامت در زیارت/ 8

راه‌های پیشگیری و درمان بیمار‌های روده در سفر اربعین + فیلم

در جلسه هشتم از مجموعه «سلامت در زیارت» با نکاتی که زائران برای پیشگیری از مشکل روده و یبوست و درمان این مشکل در طول سفر باید به آن توجه کنند آشنا می‌شوید.

جمعه/ مشکلات روده در طول سفر را چطور پیشگیری و درمان کنیم+ فیلم

به گزارش ایکنا، مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین در پیش است و زائران راهی سرزمین داغ‌ها، دردها و حماسه‌های بزرگ خواهندشد تا عظمت حماسه حسینی را در چهلمین روز از واقعه بزرگ عاشورا گرامی‌ بدارند.

ایکنا برای همراهی با زائران اربعین حسینی مجموعه‌ای ۱۰ قسمتی از مهم‌ترین مواردی که زائران اربعین حسینی باید در خصوص مراقبت از سلامتی خود بدانند را با تدریس مرجان مشگل‌گشا، مدرس جمعیت هلال احمر با عنوان «سلامت در زیارت» مهیا کرده است که خواندن و مشاهده این جلسات آموزشی می‌تواند آگاهی لازم برای سفر معنوی اربعین را به زائران ارائه کند.

در جلسه هشتم از این مجموعه، با نکاتی که زائران برای پیشگیری و درمان مشکل یبوست در طول سفر باید به آن توجه کنند آشنا می‌شوید.

یکی از بیماری‌هایی که ممکن است زائران در سفر اربعین به آن دچار شوند، یبوست است. برای پیشگیری از این بیماری باید غذایتان را خوب و به آرامی بجوید تا باعث فشار بر معده و روده نشود. به هیچ وجه مدفوع و ادرار خود را نگه ندارید و اجابت مزاج کنید.

برخی از مواد غذایی هستند که اگر دچار یبوست باشید مشکل شما را تشدید خواهد کرد مثل برنج، گوجه فرنگی، بادمجان، غذاهای تند، ماست و چای پررنگ؛ پس بهتر است از مصرف این مواد غذایی پرهیز کنید.

اگر دچار این وضعیت شدید ابتدا با تصحیح آداب غذایی سعی کنید مشکلتان را برطرف کنید. برای مثال صبح ناشتا یک لیوان آب نیم گرم بنوشید. می‌توانید در این آب نیمه گرم خاکشیر هم اضافه کنید. مصرف برخی از میوه‌ها نیز می‌تواند به بهبود شما کمک کند از جمله انجیر؛ همچنین تلاش کنید غذاهای آبکی استفاده کنید. پس به آداب غذا خوردن خودتان در طول سفر توجه کنید.

انتهای پیام
captcha