نشریه مجازی «حج حسینی دلدادگان کربلا» منتشر شد + عکس و فیلم
کد خبر: 4084351
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

نشریه مجازی «حج حسینی دلدادگان کربلا» منتشر شد + عکس و فیلم

نشریه مجازی «حج حسینی دلدادگان کربلا» به همت روابط‌عمومی و امور‌ قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر در فضای پیام‌رسان‌های مجازی و فراگیر‌اجتماعی به‌مناسبت ایام اربعین حسینی رونمایی و منتشر شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، هفتمین شماره نشریه مجازی به همت روابط‌عمومی و امور قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد هماهنگی اربعین استان بوشهر با عنوان «حج حسینی دلدادگان کربلا» در فضای پیام‌رسان‌های مجازی و فراگیر‌اجتماعی به‌مناسبت ایام اربعین حسینی رونمایی و منتشر شد. 

در مقدمه این نشریه مجازی که گذرا به کارکردهای پیاده‌روی اربعین با استناد به قرآن کریم پرداخته آمده است: زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) آن‌هم با پای پیاده، پاداش زیادی دارد. پدیده شگفت‌انگیز «پیاده‌روی اربعین حسینی» در قالب اجتماع عظیم دلدادگان زیارت آستان مقدس و اماکن سیاحتی و بقاع مذهبی کربلا، سامراء و نجف‌اشرف به شکل گسترده و تشکیلاتی کنونی، آثار فروانی در ابعاد مختلف دارد که در وحله نخست آرایش «قدرت نمایی جهانی شیعه» است، این حرکتِ دشمن‌شکن، از مصادیق توصیه‌های قرآنی آیه ۱۲۳ سوره مبارکه توبه «وَ لْيَجِدُوا فيكُمْ غِلْظَةً» است که به قدرت‌نمایی در مقابل دشمن تأکید می‌نماید. و همچنین نیز در وحله دوم موجب «خشم و وحشت دشمن» می‌شود، و قرآن کریم در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه توصیه می‌نماید که «وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغيظُ الْكُفَّار» مسلمین باید به مسیری گام نهند که موجب خشم و وحشت دشمن می‌شود. لذا پیاده‌روی اربعین از مصادیق این آیه شریفه است. به همین خاطر، دشمنان با شیوه‌های گوناگون، در تلاش‌اند که آن را کم‌رنگ کنند. 

همچنین در سومین بخش مقدمه نشریه مجازی روابط‌عمومی و امور‌ قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد هماهنگی اربعین استان بوشهر به «تجلی ایثار و فداکاری» بر اساس مشاهدات عینی مبتنی بر آیه نهم سوره مبارکه حشر «وَ يُؤْثِرُونَ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كانَ بِهِمْ خَصاصَة» اشاره کرده است که شیعیان عراق، پس‌انداز و دارایی‌های خود را در اختیار زوار قرار می‌دهند گرچه خود به آن نیاز داشته باشند. در این مقوله، سایر کشورها از جمله مردم ایران نیز مشارکت فعال دارند. و نیز در روایت «تحقق اتحاد جهانی شیعه» در بخش چهارم مقدمه این نشریه فرهنگی بنیادین آورده است که، در جاده ۸۰ کیلومتری، شیعیان و سایر مسلمانان در کنار هم صحنه زیبایی از وحدت و انسجام جهانی را به وجود ‌آورده به ندای آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل‌عمران «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» لبیک می‌گویند. و در این راستا در پنجمین بخش به کارکردهای اخلاقی و انسانی نظیر میهمان‌نوازی، مدارا، صبر، از خودگذشتگی و... که در این سفر عملاً خود را نشان می‌دهد، به قلم تحریر در آمده که موجب به نمایش کشیدن و عملی‌شدن بسیاری از آموزه‌های اسلامی و قرآنی شده است. 

هفت رتبه «صراط رستگاری» در کلام شیخ‌الائمه(ع)

مجموعه موشن‌گرافیک‌ توصیه‌های امام جعفر‌صادق(ع)، رئیس مذهب شیعه و ششمین خورشید خاندان آل‌طاها(ص) در رابطه با تکالیف زائران که شامل «کنترل زبان، خوش‌رفتاری، ذکر یاد خدا، نماز، مسئولیت‌پذیری، دوری از گناه هنگام سفر، امنیت سفر» در مراسم پیاده‌روی اربعین است، طی هفت مرحله در بخش محتوای «صراط رستگاری» را اطلاع‌رسانی کرده است. 

 

خبرنگار: سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
captcha