وضعیت فعلی زائران اربعین به روایت رسانه‌های عراقی + فیلم
کد خبر: 4084355
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

وضعیت فعلی زائران اربعین به روایت رسانه‌های عراقی + فیلم

با نزدیک شدن ایام اربعین حسینی رسانه‌های عراقی از حضور بیش از 5 میلیون زائر در استان کربلا خبر داده و با وجود کمبودهای موجود در زمینه حمل‌ونقل ورود زائران همچنان به عراق ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، زائران عبور کرده از طریق گذرگاه مرزی شملچه در طول امروز از 900 هزار نفر گذشته است.  به گفته خبرنگار این رسانه نیروهای الحشد الشعبی به شکل بی وقفه‌ای تلاش دارند که زائران را گروه‌بندی و از این گذرگاه به سوی استان کربلا اعزام کنند.

وزارتخانه‌های مرتبط از سوی جانب عراقی حضور چندانی در این فعالیت‌ها نداشته و نقص شدید سازوکارهای اندیشیده شده برای حمل‌ونقل زائران قابل مشاهده است.

از سویی به دلیل ورود تعداد زیاد زائران از گذرگاه شلمچه به عراق کمبود اتوبوس برای جابجایی این زائران در عراق مشهود است.  

استانداری بصره با تلاش بسیار توانسته است امکانات مناسبی را برای انتقال زائران از گذرگاه‌های مرزی فراهم سازد.  

از سویی ورود گسترده زائران ایرانی و زائرانی از دیگر کشورها از گذرگاه مرزی مهران _ زرباطیه به عراق ادامه دارد که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

از سویی خبرنگار العهد در کربلا نیز گزارش کرده است که روزانه هزاران زائر وارد این استان می‌شوند به شکلی که تاکنون 5 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد استان کربلا شده‌اند. 

مسئولان این استان با همکاری نهادهای امنیتی و خدماتی با مشارکت الحشد الشعبی تدابیر گسترده امنیتی و خدماتی برای پذیرایی از زائران را تدارک دیده‌اند. همچنین گزارش شده است که بیمارستان شهید ابومهدی المهندس به ارائه خدمات درمانی به مراجعه‌کنندگان می‌پردازد.

نهادهای امنیتی و مسئولان استان اعلام کرده‌اند: تمام ورودی‌ها به استان کربلا باز بوده و هیچ مسیری مسدود نشده است.

این درحالیست که رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ایران صبح امروز اعلام کرد که تمام مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زائران تا اطلاع بعدی بسته شده است.

جابجایی مسافران با ورود اتوبوس‌های ایران به عراق

طبق آخرین اخبار از رسانه‌های ایران وزیر کشور اعلام کرد که با موافقت مسئولان عراقی بخشی از جابه‌جایی مسافران با ورود اتوبوس‌های ایرانی به کشور عراق انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha