آغاز به کار موکب فرزندان حاج قاسم در عمود یک نجف
کد خبر: 4084526
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
حسین عبادتی خبر داد؛

آغاز به کار موکب فرزندان حاج قاسم در عمود یک نجف

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در نشست خبری موکب فرزندان حاج قاسم گفت: موکب فرزندان حاج قاسم از امروز کار خود را در عمود یک (حدود ۲۰۰ متر مانده به عمود یک) آغاز می‌کند و تا آخرین روز پیاده‌روی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

حسین عبادتی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری حسین عبادتی، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با موضوع موکب فرزندان حاج قاسم(جنبش دانش‌آموزی کشورهای اسلامی) امروز ۱۹ شهریورماه برگزار شد.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: امسال در خصوص پیاده‌روی اربعین حسینی بعد از دو سال کرونا، فعالیت‌های رسمی گروه‌ها و بخش‌ها فراهم شد. با توجه به رسالت سازمان دانش‌آموزی امسال تصمیم گرفتیم در راستای وحدت دانش‌آموزان کشورهای اسلامی و اتحاد بین دانش‌آموزان کشورهای اسلامی موکب فرزندان حاج قاسم را راه‌اندازی کنیم.

عبادتی افزود: در این موکب یک هماهنگ کننده برای سازماندهی دانش‌آموزان در مراسم پیاده‌روی اربعین هستیم. معلمان ما در این موکب به زبانی‌های ترکی، عربی و انگلیسی مسلط هستند. دانش‌آموزانی که در این موکب ثبت‌نام می‌کنند اطلاعاتشان ثبت می‌شود و بسته‌هایی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود تا خادم‌های افتخاری باشند و بر روی کوله‌پشتی‌هایشان نشانی از موکب ثبت می‌شود.

سوء‌استفاده جریان استکبار از جریانات دانش‌آموزی

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی در ادامه از فرصت‌طلبی جریان استکبار برای سوء‌استفاده از جریانات دانش‌آموزی سخن به میان آورد و گفت: متأسفانه از هر فرصتی برای سوءاستفاده از جریان‌های سیاسی همه کشورها به نفع جریان استکبار استفاده می‌شود و ضروری است تا برای مقابله با این سوءاستفاده‌ها اتحادی میان دانش‌آموزان کشورهای اسلامی شکل گیرد.

عبادتی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بین ۲ تا ۳ میلیون دانش‌آموز از کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند، گفت: در درون کشور موکب‌های ما برای استقبال از دانش‌آموزان کشورهای همسایه در آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان مستقر شدند و از زائران دانش‌آموز کشورهای همسایه استقبال می‌کنند. همچنین در ایلام و خوزستان هم برای بدرقه این دانش‌آموزان موکب‌هایی مستقر شدند.

عبادتی با بیان اینکه موکب فرزندان حاج قاسم در عمود یک شهر نجف مستقر هستند، گفت: موکب فرزندان حاج قاسم امسال برای اولین بار راه‌اندازی شده است؛ ما در اعزام دانش‌آموزان نقشی نداشته‌ایم و البته نمی‌توانیم هم داشته باشیم. نقش‌آفرینی سازمان دانش‌آموزی به عنوان پرچم‌دار جنبش ملی دانش‌آموزی در جهان اسلام است و ما نمی‌توانیم این سازمان را صرفاً برای پرکردن اوقات فراغت بدانیم. باید مهارت افزایی و اتصالات با کشورهای همسایه را در وظایف سازمان دانش‌آموزی بدانیم.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی افزود: سازمان دانش‌آموزی یکی از سازمان‌های پیرو در اقدامات خیرخواهانه است و بر همین اساس جشن عاطفه‌ها و نهضت مواسات نباید به بازگشایی مدارس ختم شود و باید در تمام سال جاری باشد. برای جشن عاطفه‌ها با کمیته امداد به صورت مشترک کار می‌کنیم، البته با قرارگاه جهادی عدالت آموزش و پرورش هم همکاری داریم.

ارائه بسته‌های بهداشتی به دانش‌آموزان

وی گفت: موکب فرزندان حاج قاسم از امروز کار خود را در عمود یک (حدود ۲۰۰ متر مانده به عمود یک) آغاز می‌کند و تا آخرین روز پیاده‌روی فعالیتش را ادامه می‌دهد. یک سری بسته‌بندی‌ها برای خدمات بهداشتی و پزشکی آماده شده است و به دانش‌آموزانی که به موکب مراجعه می‌کنند داده می‌شود تا به عنوان خادم حداقل به خانواده خود کمک کند و در کنار زائر بودن خادم هم باشد.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: سفر اربعین سختی‌هایی دارد اما ما هم اعتقاداتی داریم و باید سختی‌های این مسیر را برای دانش‌آموزانمان تشریح کنیم. البته ما فراخوانی برای دانش‌آموزان به منظور شرکت در مراسم اربعین نداشته‌ایم و تنها میزبانشان هستیم. این موکب با شورای مرکزی اتحادیه دانش‌آموزی و بسیج برگزار شده است و می‌توان گفت که به نوعی کار مشترک جریان‌های دانش‌آموزی است.

عبادتی تصریح کرد: مکتب و سیره حاج قاسم مهم است و افتخار می‌کنیم اسم این شهید روی موکب است؛ همین که به دانش‌آموز منتقل می‌کنیم برای خادم بودن نیاز به کار سختی نیست و می‌شود مثل حاج قاسم در سخت‌ترین شرایط اقدامات مؤثر داشته باشند و به عنوان دانش‌آموز برای خادم شدن نیازمند ابلاغ و دستوری نباشند. برای نهادینه کردن روحیه ایثارگری بدون توقف و شعار کم کاری کردیم و باید به دنبال ترویج این روحیه باشیم.

تربیت ۲۰۰ خبرنگار دانش‌آموز عشایری

وی گفت: تمام فعالیت‌های دانش‌آموزی در مهر و آبان مطابق با الگوهای هر شهر و استان انجام می‌شود و با شروع سال تحصیلی موجی از الگوهای تمدن‌ساز بومی را در مدارس مشاهده می‌کنید. برای ما مهم است که فعالیت‌های مدارس دانش‌آموزی از حالت فانتزی خارج شود و حداقل بتواند یک کار کوچک کلاسی را انجام دهد.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در پایان این نشست گفت: در هزار و ۵۱۰ پایگاه مدرسه‌ای در سطح کشور برای برنامه‌های تابستانی فعالیت داشته‌ایم. برای اولین بار فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان را هم برای دانش‌آموزان استثنایی اجرا کردیم و بازخورد خوبی گرفتیم. در حوزه دانش‌آموزان عشایری نیز اقداماتی انجام و ۲۰۰ خبرنگار دانش‌آموز عشایری تربیت کردیم. اردوهای دانش‌آموزی در ایام تابستان برگزار شد. آموزش گیاهان دارویی را برای اولین بار به دانش‌آموزان داشتیم و استان‌ها برنامه‌های خلاقانه خوبی طراحی و اجرا کردند.

انتهای پیام
captcha