ورود بیش از 2 میلیون زائر پیاده ایرانی به عراق/ قدردانی از میزبانان عراقی + فیلم
کد خبر: 4084600
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

ورود بیش از 2 میلیون زائر پیاده ایرانی به عراق/ قدردانی از میزبانان عراقی + فیلم

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، اعلام کرد که تا امروز، 19 شهریورماه بیش از دو میلیون زائر ایرانی برای گرامیداشت مراسم اربعین، از طریق گذرگاه‌های زمینی وارد خاک این کشور شده‌اند.

ورود بیش از 2 میلیون زائر پیاده ایرانی به عراق

به گزارش ایکنا به نقل از بغداد الیوم، عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که سازوکار ورود زائران از طریق‌ گذرگاه‌های مرزی در چارچوب طرح عالی امنیتی تحت نظارت وزیر کشور تصویب شد. اقدامات لازم براساس سازوکار تصویب شده انجام می‌شود که شامل بازرسی تمام زائران در هنگام ورود و همچنین مهر گذرنامه است و زائران صرفاً با سند رسمی تأیید شده اداره گذرنامه وارد خاک عراق می‌شوند.

وی افزود: از طرف ایرانی خواستار ارسال دسته دسته زائران هستیم نه اینکه زائران را یک‌باره اعزام کند؛ زیرا سلامت و ایمنی زائران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین از آنها می‌خواهیم به تعداد تعیین شده بین دو طرف که در توافقنامه امنیتی عراق و ایران ذکر شده، پایبند باشد.

الوائلی با اشاره به هماهنگی بالا میان مقامات مرزی، وزارت کشور، فرماندهی مشترک و استانداری‌ها در عراق توضیح داد که تاکنون بیش از دو میلیون زائر ایران از طریق گذرگاه‌های مرزی وارد عراق شده‌اند و این می‌طلبد که موضوع کاملاً تحت کنترل و بررسی باشد.

در عین حال شبکه خبری العالم با انتشار ویدئویی پیام قدردانی زائران ایرانی را که طی روزهای اخیر با تحمل مشقت‌های فراوان وارد خاک این کشور شده‌اند به گوش میزبانان عراقی رساند که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha