تخصیص 3 میلیارد تومان برای حمایت از موسسات مردمی حفظ قرآن
کد خبر: 4084680
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

تخصیص 3 میلیارد تومان برای حمایت از موسسات مردمی حفظ قرآن

شانزدهمین جلسه کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن برگزار و طی آن پیش‌نویس دستورالعمل برنامه‌های مصوب اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

اختصاص سه میلیارد تومان برای حمایت از موسسات مردمی حفظ قرآن

به گزارش ایکنا، جلسه کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم روز گذشته 19 شهریورماه در دبیرخانه این ستاد واقع در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در بخشی از این جلسه دستورالعمل‌ برنامه‌های مصوب اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش به دلیل شباهت برنامه‌های مربوط به «حمایت از موسسات مردم‌نهاد» و «حمایت از مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم» و دارا بودن اهداف و سازوکار اجرایی مشترک، مقرر شد اعتبار آنها در برنامه اول تجمیع شود.

به عبارت دیگر، مبلغ دو میلیارد تومان اعتبار مدارس شبانه‌روزی به یک میلیارد تومان اعتبار موسسات مردم‌نهاد اضافه و در مجموع سه میلیارد تومان برای برنامه «حمایت از موسسات و مراکز آموزشی مردمی حفظ قرآن کریم» تصویب شد.

در ادامه جلسه و بر اساس مصوبه کارگروه طرح و برنامه در اجرای موضوع «حمایت از موسسات و مراکز آموزشی - مردمی حفظ قرآن کریم»، طیف‌بندی موسسات برتر براساس خروجی آزمون‌های عمومی حفظ قرآن کریم (خوداظهاری حافظان) که از سوی دبیرخانه ارزیابی حافظان قرآن کریم (سازمان دارالقرآن‌ الکریم) در حال برگزاری است، انجام خواهد شد، به گونه‌ای که به هر موسسه برتر انتخاب شده حداقل 25 میلیون تومان پرداخت شود.

تصویب اعتبار برای سه عنوان برنامه، از دیگر تصمیمات کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن بود. این سه عنوان برنامه مصوب ستاد که به دلیل کمبود اعتبار در اولویت‌های بعدی قرار گرفته بود شامل «بازنگری در برنامه‌های درسی دوره‌های تربیت مربی و مدرس حفظ قرآن کریم و تولید محتوای مناسب در این زمینه»، «تهیه بسته‌های خدمات ترویجی و تشویقی حفظ قرآن کریم ویژه اردوهای جهادی مناطق محروم» و «تولید مستند جذاب از زندگی مروجان برجسته حفظ قرآن کریم» است.

این سه عنوان برنامه با توجه به آزاد شدن بخشی از اعتبارات ستاد در اولویت قرار گرفتند و مقرر شد طرح‌های تفصیلی این برنامه‌ها و همچنین برآورد هزینه آنها از سوی نهادهای مرتبط ارائه شود. این برنامه‌ها بعد از تصویب در کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، عملیاتی خواهند شد.

بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه پیگیری بند «ز» قانون بودجه سال جاری در دستگاه‌ها که فعالیت‌های امور قرآنی یکی از اولویت‌های این آیین‌نامه است که بررسی بیشتر آن به جلسه بعد موکول شد.

یادآور می‌شود این جلسه با حضور محمدعلی خواجه‌پیری، رئیس کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نمایندگان کمیسیون‌های آموزش عمومی و تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و نیز مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha