درمان درد پا و تاول در راهپیمایی اربعین + فیلم
کد خبر: 4084729
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
سلامت در زیارت/ 9

درمان درد پا و تاول در راهپیمایی اربعین + فیلم

در جلسه نهم از مجموعه سلامت در زیارت، زائران نحوه کاهش خستگی و درد پا و درمان تاول پا را می‌آموزند.

دوشنبه/ درمان درد و تاول پا در اربعین + فیلم

به گزارش ایکنا، مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین در پیش است و زائران راهی سرزمین داغ‌ها، دردها و حماسه‌های بزرگ خواهندشد تا عظمت حماسه حسینی را در چهلمین روز از واقعه بزرگ عاشورا گرامی‌ بدارند.

ایکنا برای همراهی با زائران اربعین حسینی مجموعه‌ای ۱۰ قسمتی از مهم‌ترین مواردی که زائران اربعین حسینی باید در خصوص مراقبت از سلامتی خود بدانند را با تدریس مرجان مشگل‌گشا، مدرس جمعیت هلال احمر با عنوان «سلامت در زیارت» مهیا کرده است که خواندن و مشاهده این جلسات آموزشی می‌تواند آگاهی لازم برای سفر معنوی اربعین را به زائران ارائه کند.

در جلسه نهم از این مجموعه، با نکاتی که زائران برای پیشگیری و درمان مشکل تاول پا در طول سفر اربعین باید به آن توجه کنند، آشنا می‌شوید.

«مراقبت از پا در پیاده‌روی اربعین بسیار مهم است. درست است که توصیه کردیم در وسایلتان دمپایی همراه داشته باشید اما دمپایی فقط برای استفاده لحظه‌ای، مثل زمانی که می‌خواهید وضو بگیرید است؛ پس به هیچ وجه برای پیاده‌روی در طول سفرتان از دمپایی استفاده نکنید.

حتماً در فواصل مناسب با توجه به توان بدنی خود باید استراحت کنید. زمانی که استراحت می‌کنید خوب است که پایتان را بشویید و کاملاً خشک کنید. اگر فرصت دارید در هنگام استراحت پایتان را ماساژ دهید. ماساژ دادن پا باید از نوک انگشتان شروع شود، لابه‌لای انگشتان پا را ماشاژ دهید، به سمت کف پا بیایید، به سمت قوزک پا و تا بالای زانو ادامه دهید. روغنی که می‌تواند به همه طبع‌ها سازگار باشد، روغن زیتون و بادام شیرین است که می‌توانید برای ماساژ پا از آن استفاده کنید.

زمانی که به محل استراحت می‌رسید قطعاً خسته هستید؛ بهتر است جایی را پیدا کنید و پایتان را به طور کامل به دیوار بچسبانید و بدنتان روی زمین قرار بگیرد. اگر این کار را نتوانستند انجام دهید حداقل 20 تا 30 سانتیمتر پایتان را بالا ببرید؛ این کار به کاهش ورم پا و خستگی پا کمک می‌کند.

مسئله بعدی که وجود دارد تاول‌هایی است که در مسیر پیاده‌روی ممکن است بر روی پای شما ایجاد شود. با این تاول‌ها چه کنیم؟ معمولاً توصیه می‌شود که کاری به تاول‌ها نداشته باشید و تاول‌ها را تخلیه نکنید. به خاطر اینکه تاول آب میان بافتی بدن شماست(آلوده نیست) ولی اگر بنا به هر دلیلی تاول ترکید، پوست تاول را نکنید بلکه اجازه بدهید بر روی زخم باقی بماند برای اینکه یک لایه کاملاً محافظتی بسیار مناسب برای زخم است.

به شما توصیه کرده بودیم که در کوله پشتی خودتان یک باند قرار دهید. با این باند می‌توانید زخم تاولتان را ببندید. ولی یکسری از تاول‌ها هستند که در صورت بروز آنها باید به مراکز درمانی مراجعه کنید، مثل تاول‌هایی که زیر بستر ناخون شما ایجاد شده، تاولی که عفونت کرده، تاولی که قطر آن بیش از پنج سانیتمتر است و یا تاولی که حالت قرمزی و خون‌آبگی در آن هست. در این شرایط حتماً باید به مراکز درمانی مراجعه کنید. امیدوارم سفر معنوی و آرام بخشی داشته باشید.

انتهای پیام
captcha