شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شد
کد خبر: 4085054
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
با حکم وزیر ارشاد

شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شد

وزیر فرهنگ طی احکام جداگانه‌ای اعضای جدید هیئت مدیره و رییس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور را منصوب کرد.

شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شدبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛  محمدمهدی اسماعیلی طی احکام جداگانه‌ای اعضای جدید هیئت مدیره و رئیس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور را منصوب کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احکام جداگانه‌ای؛ حجت‌السلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه، مهدی جمالی‌نژاد، مهدی محقق، حسن بلخاری قهی و محمود شالویی را به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره جدید این انجمن منصوب کرد.

همچنین محمود شالویی نیز با حکم اسماعیلی به عنوان رئیس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی انتخاب شد.

در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمود شالویی آمده است:

«جناب آقای محمود شالویی

نظر به مراتب علمی و تجارب طولانی جناب­عالی در زمینه پژوهش و تحقیق و مدیریت موفق مجموعه های فرهنگی و ادبی و هنری و با عنایت به یازدهمین مصوبه هیئت امنای انجمن مورخ 1401/6/19 و به موجب این حکم به عنوان مشاور وزیر، عضو هیئت مدیره و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منصوب می­‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با مشی فرهنگی و خردمندانه‌ای که از آن بهره‌مند هستید و با امعان نظر به اهداف و وظایف آن انجمن وزین در جهت معرفی چهره‌های درخشان علمی و فرهنگی و ادبی و هنری ایران اسلامی در سطح ملی و جهانی مساعی خویش را بکار بندید و در این راستا به ایفای موارد ذیل نیز اهتمام ورزید:

1- برگزاری شایسته آیین بزگداشت و تکریم و تجلیل از مفاخر ارجمند این مرز و بوم.

2- برنامه‌ریزی برای همکاری مشترک با  کشورهایی که درخصوص گرامیداشت برخی از مفاخر بدلیل تعلقات آنها اعلام آمادگی و ابراز علاقه می‌کنند.

3-چاپ و انتشار آثار برجسته مفاخر.

4- تلاش برای احیای کلیه مسئولیت‌های انجمن بویژه در امر ساخت و ساز و مرمت بناهای یادبود.
 
موفقیت روزافزون جناب­عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، در سایه  توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای (مدظله­ العالی) از خداوند متعال خواستارم.

بر خود لازم می‌دانم از همکاری هیئت مدیره محترم پیشین و تلاش‌های ارزشمند جناب آقای دکتر بلخاری در دوره مسئولیت ایشان قدردانی کنم.»
 
ریاست هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بر عهده رییس جمهور است.
 
معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن ایران و اسلام، برگزاری مجامع تحقیقی و کمک به ساختن بناهای یادبود، مشارکت مؤثر در سمینارها، مجامع و نمایشگاه‏‌های فرهنگی مهم و حمایت از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و علمی ارزنده بخشی از وظایف ذاتی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha