ترویج گردشگری در مالزی با رویکردهای اسلامی
کد خبر: 4085117
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

ترویج گردشگری در مالزی با رویکردهای اسلامی

دولت مالزی قصد دارد با نقش‌آفرینی مرکز گردشگری اسلامی، گردشگران خارجی بیشتری را جذب کرده و به این ترتیب گردشگری را ترویج کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از الامة، دولت مالزی قصد دارد با نقش‌آفرینی مرکز گردشگری اسلامی، گردشگران خارجی بیشتری را جذب کند.

نانسی شکری، وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی از مردم خواست تا از این مرکز برای درآمدزایی و جذب بیشتر گردشگران خارجی استفاده کنند.

وی گفت: این وزارتخانه به منظور تلاش برای احیای صنعت گردشگری که از شیوع همه‌گیری کرونا آسیب دیده است، به ایده‌های جوانان پسر و دختر برای ایجاد محصولات جدید از جمله توجه به گردشگری اسلامی نیاز دارد.

وزیر گردشگری مالزی افزود: هنرهای فرهنگ اسلامی مانند تیراندازی با کمان، خوشنویسی و هنرهای دیگر می‌تواند عاملی برای جذب گردشگران خارجی باشد. کسانی که در این زمینه توانمندی دارند، می‌توانند آن را به یک شغل جانبی تبدیل کنند که می‌تواند به نفع مردم محلی نیز باشد.

نانسی شکری در بیانیه‌‍‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، اظهار کرد: مرکز گردشگری اسلامی برنامه‌های آموزشی و خدمات مشاوره‌ای مانند دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزشی را برای تور لیدرها ارائه می‌کند که هدف آن افزایش دانش گردشگران مسلمان و چگونگی رفع نیازهای آنان است.

مالزی تا قبل از شیوع کرونا، سالانه پذیرای 5.3 میلیون گردشگر مسلمان بود که عمدتا از کشورهای اندونزی، برونئی، بنگلادش و عربستان سعودی راهی این کشور می‌شدند و درآمدی بالغ بر 3.8 میلیارد دلار را برای این کشور به ارمغان می‌آوردند.

انتهای پیام
captcha