ضرورت تبیین اقتصاد دانش‌بنیان در اجتماعات دینی
کد خبر: 4085306
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

ضرورت تبیین اقتصاد دانش‌بنیان در اجتماعات دینی

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر تشریح و تبیین اقتصاد دانش‌بنیان در مجامع عمومی گفت: در اجتماعات دینی مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان حضور پیدا کرده و به این حرکت جنبه معنوی داده شود.

آیت‌الله سعیدیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری استان قم، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت روز گذشته، 21 شهریورماه در دیدار مسئولان پارک علم و فناوری استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، گفت: باید برای مردم به‌ویژه نخبگان ضرورت و لزوم اقتصاد دانش‌بنیان را تشریح و تبیین کنید.

وی با بیان اینکه باید تشریح و تبیین اقتصاد دانش‌بنیان در مراکز عمومی که مردم حضور دارند انجام شود، گفت: در اجتماعاتی که مردم به منظور امور دینی برپا می‌دارند مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان حضور پیدا کرده و به این حرکت مقدس جنبه معنوی داده شود تا نظر مردم و خیران برای شرکت در این امور خیر جلب شود.

در ابتدای این دیدار، خیرالله رهسپار‌فرد، رئیس پارک علم و فناوری استان در گزارشی از آخرین وضعیت زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان قم اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر پارک علم و فناوری استان قم، ۷ مرکز رشد واحدهای فناور، ۷ شتاب‌دهنده و ۸ مرکز نوآوری و خانه خلاق نیز در زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان فعالیت می‌کنند که در مجموع بیش از ۲۸۰ شرکت فناور اعم از دانش‌بنیان و خلاق را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

وی با بیان این‌که استان قم با ۱۱۶ شرکت دانش‌بنیان در رتبه هشتم و با ۳۴ شرکت دارای نشان صنایع خلاق و فرهنگی در رتبه ششم کشور قرار دارد، گفت: با توجه به شعار سال که به «تولید، دانش‌‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گرفته است، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان قم با ریاست استاندار شکل گرفت که تاکنون سه جلسه از آن برگزار و مصوبات و تقسیم کار خوبی در حوزه‌‌های صنعتی، ترویجی، کشاورزی و گردشگری استان داشته است.

رهسپارفرد در پایان تصریح کرد: در سال جاری ما هم برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان استان و ارتقای استان قم به رتبه هفتم کشور و هم توسعه زیرساخت‌‌های مورد نیاز به منظور استقرار شرکت‌‌های فناور و دانش‌بنیان استان در پارک علم و فناوری هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

در این جلسه همچنین، سایر اعضای هیئت رئیسه پارک علم و فناوری نیز به ارائه گزارش مختصری از وضعیت، اقدامات و برنامه‌های واحد تحت مدیریت خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha