اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعزام نمایندگان ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4085364
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعزام نمایندگان ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن

«اعزام نمایندگان ایران به یازدهمین مسابقات بین المللی قرآن» از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 22  شهریورماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «فعالیت ۱۲۰ پزشک ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین/ تقدیر ستاد اربعین از کادر درمان» می‌خوانیم: طی مراسمی رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین و هیات همراه با حضور در بیمارستان صحرایی ابومهدی المهندس در مسیر نجف به کربلا با تقدیم هدایایی از کادر درمان این بیمارستان تجلیل کرد. حجت‌الاسلام حمید احمدی در این‌ دیدار با اشاره به اهمیت ارائه خدمات درمانی در این پیاده‌روی باشکوه از زحمات کادر درمان تشکر و قدردانی کرد و هدایایی از طرف مردم ایران به رئیس این بیمارستان اعطا شد و رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین، پرچم مزین به شعار اربعین امسال را به رئیس این بیمارستان تقدیم کرد. حضور در موکب عراقی «اللواء السادس کتائب جند الامام» در مسیر حله به کربلا و تقدیر و تقدیم هدایایی از سوی جمهوری اسلامی ایران، بخش دیگری از برنامه‌های شب گذشته کمیته فرهنگی ستاد اربعین بود. رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در این مراسم ضمن ابلاغ سلام مقام‌ معظم رهبری، از زحمات موکبداران عراقی قدردانی کرد و گفت عراقی‌ها همیشه به مهمان‌نوازی شهره بوده‌اند و این خصوصیت در ایام اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
 
مسئول این موکب عراقی هم حضور زوار ایرانی در عراق را حضور در کشور خودشان دانست و با اشاره به کمک ایرانی‌ها در شکست و نابودی داعش در عراق گفت: خون ایرانی‌ها و عراقی‌ها، نه از زمان شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، بلکه از خیلی وقت قبل‌تر و در جریان مقابله با داعش در هم آمیخته است. در این مراسم ضمن اهدای هدایا، پرچم مزین به شعار «انا من حسین» که شعار اربعین امسال است به برپاکنندگان این موکب عراقی تقدیم شد.
 
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «پذیرایی جانانه عراقی‌ها از زائران ایرانی/ کمبودی در مسیر پیاده‌روی اربعین نیست+تصاویر» و «ترتیل صفحه 542 قرآن/ کارهای فراموش شده+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

صفحه دین‌، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «اعزام نمایندگان ایران به یازدهمین مسابقات بین المللی قرآن» می‌خوانیم: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان اعلام کرد آقایان علی غلام آزاد از زنجان در رشته حفظ کل، شجاع زویدات از خوزستان در رشته حفظ کل همراه با قرائات دهگانه، رضا رضایی از گیلان در رشته حفظ کل بخش شکوفه‌ها به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به یازدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور کویت اعزام خواهند شد. بر پایه این گزارش، فرآیند انتخاب نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات مختلف بین‌المللی بر اساس شرایط و ضوابط کشور میزبان و همچنین بر اساس رتبه‌‌هایی که در مسابقات سراسری کسب کرده‌اند توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان  انجام می‌شود. شایان ذکر است دهمین دوره این مسابقات سال 98 برگزار شد و پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری مسابقات در مهرماه امسال خواهیم بود که این مسابقات توسط وزارت اوقاف و امور اسلامی کشور کویت برگزار می‌شود. همچنین در دوره دهم این مسابقات محمدیوسف درویشی، 11 ساله در رشته حفظ کل نوجوانان، حمیدرضا مقدسی در رشته قرائت تحقیق و رضا گلشاهی در رشته حفظ کل قرآن، نمایندگان ایران بودند.
 
سه خبر دیگر این صفحه شامل «تکیه تسنیم| خطری که خادمان امام حسین(ع) در معرض آن قرار دارند + فیلم»،  «امام حسین و اربعین میانبر آسمانی شدن است» و «نگاهی به اصلاح آیین‌نامه شورای هنر با هدف تحقق تمدن نوین اسلامی» ‌هستند. 

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز ده خبر با عناوین «حضور افتخاری ۱۲۰ پزشک ایرانی در اربعین عراق»، «مراسم گرامیداشت 11 هزار شهید اهل سنت در گنبدکاووس»، «صراط مستقیم چگونه نصیب ما می‌شود؟»، «تکمیل ظرفیت پروازهای رشت - نجف/ تاکنون ۴۲۰ نفر جابجا شدند» «پیاده روی اربعین؛ ظرفیتی برای خودشناسی»، «ویدئو / بین‌الحرمین؛ حد فاصل دو نور»، «از امکان تماس رایگان با ایران تا پذیرایی سه وعده از زائران اربعین در عمود ۱۰۹۰»، «جدیدترین اخبار پیاده‌روی اربعین/ رفع مشکل عبور زوار غیرایرانی از مرز شلمچه»، «نکاتی که زائران اربعین باید به آن توجه کنند» و «اقدام عجیب پاکبان سامرا در مواجهه با زائران اربعین» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «پویش قرآنی ختم سوره مبارکه نور در ایام اربعین حسینی» می‌خوانیم:  پویش قرآنی ختم سوره مبارکه نور در ایام اربعین حسینی از سوی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند تا ۲۵ شهریور با قرائت سوره مبارکه نور و هدیه آن به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) در این پویش شرکت نمایند. زیارت نیابتی از طرف شرکت کنندگان در این پویش، شب اربعین در کربلای معلی انجام خواهد شد.
 
در خبری دیگر با عنوان «سلیمانی سرپرست دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی قرآن شد» آمده است: با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی حکم معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حسین سلیمانی سرپرست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی شد. علیرضا معاف در این حکم ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های مرتضی خدمتکار مدیر کل پیشین کمیسیون خطاب به حسین سلیمانی آورده است: نظر به تجربه و شایستگی و بنا بر پیشنهاد قائم مقام معاونت و موافقت مقام عالی وزارت، به موجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی» منصوب می‌شوید. پیگیری تنظیم و اجرایی سازی سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، تشکیل منظم جلسات کمیسیون و کارگروه‌های تخصصی، انجام مطالعات پشتیبان و تولید مستندات علمی، راهبری اجرای مصوبات، أخذ و ارائه گزارش‌های لازم از دستگاه‌های عضو و سایر مأموریت‌های مصوب دبیرخانه از جمله وظایف مورد انتظار از جنابعالی است.
 
شایان ذکر است که حضور بیش از یک دهه در سمت‌های کارشناسی و همینطور معاون کمیسیون تبلیغی ترویجی قرآنی از جمله مهمترین سوابق مرتبط سلیمانی سرپرست جدید کمیسیون است.
 
«نقش سکوت خواص در شکل گیری حادثه عاشورا» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

میزان

پنج خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «آغاز پویش کتابخوانی دو امام مجاهد»، «تقدیر ستاد اربعین از کادر درمان بیمارستان صحرایی نجف کربلا/ حضور ۱۲۰ پزشک افتخاری ایرانی»، «توضیحات وزارت فرهنگ درباره شائبه واگذاری مدیریت کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، «مدیر انتشارات شهید کاظمی: دغدغه قوه قضاییه در کشف انبارهای کاغذ ستودنی است/برخی نمی‌خواهند قیمت کاغذ در بازار به ثبات برسد!» و «آیین عزاداری مردم روستای ده‌ زیار کرمان در ایام محرم و صفر» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

پنج خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز شامل «محبت به زائران حرم سیدالشهداء (ع)؛ مهم ترین عامل معنویت در اربعین»، «مرد کهنسالی که عشق به حسین را بر سلامت جان ترجیح داد»، «جمله حضرت علی (ع) درباره خاک کربلا»، «جابربن عبدالله انصاری اولین زائر اربعین حسینی» و «حقیقت اربعین توجه به طریق الحسین (ع) است» هستند.
 
انتهای پیام
captcha