فیلم‌های سیما در اربعین حسینی اعلام شد + فیلم
کد خبر: 4085592
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

فیلم‌های سیما در اربعین حسینی اعلام شد + فیلم

اسامی فیلم‌های سینمایی سیما در ایام اربعین حسینی، پنجشنبه، جمعه و شنبه اعلام شد.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «شکارچی شنبه»، «روز عزیز»، «صحرای کربلا»، «عاشورائیان»، «کوچه هفتم»، «گهواره»، «اسب»، «اربعین»، «هیهات»، «آن سوی ابرها»، «زیر نور ماه» و... پنجشنبه، جمعه و شنبه 24، 25 و 26 شهریور ماه مصادف با اربعین حسینی (ع) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک

فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی، پنجشنبه 24 شهریور ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: در یک بندرگاه اسرائیل، زنی یهودی که پس از مرگ همسرش، با یک مرد مسیحی ازدواج کرده‌است، کودک ۸-۷ ساله خود را در پی اقدامات حقوقی و اصرارهای زیاد پدربزرگش برای مدت کوتاهی به وی می‌سپارد. پدربزرگ کودک که یکی از سران جریان فکری صهیونیسم است در جواب نگرانی‌های مادر، وعده می‌دهد که او یک ماه بیشتر اینجا نمی‌ماند و پس از آن، کودک با اراده خود هر کجا که خواست می‌تواند برود که ...علی نصیریان، امیریل ارجمند، دارین خمسه، آرسینه سوکیاسیان، مهدی فقیه و سیلوا آندرانسیان در فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «روز عزیز» به کارگردانی محسن توکلی، شنبه 26 شهریور ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. «روز عزیز» داستان پیرزنی به نام ملوک است که آرزو دارد در آخرین روزهای عمرش مراسم پختن غذای نذری را در خانه‌اش برگزار کند اما از طرفی فرزندانش که با هم قهر هستند برآورده شدن این آرزو را با مشکل روبرو کرده‌اند و... مینا جعفرزاده، الیزابت امینی، عصمت رضاپور، نازنین دلرابد، آزاده ریاضی، افشین نخعی، فرهاد بشارتی، محمد اعلایی، مانی حیدری و فرهاد متقی بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.

شبکه دو

انیمیشن سینمایی «صحرای کربلا» به کارگردانی محمد یقضان، جمعه 25 شهریور ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: به علت فتنه انگیزی‌های معاویه، حضرت علی (ع) مرکز خلافت را از مدینه به کوفه منتقل کرد و بعد از نصب خلافت توسط معاویه او شام را مرکز خلافت قرار داد. امام حسین (ع) به همراه امام حسن (ع) به مدینه بازگشتند. پس از شهادت امام حسن (ع) امام حسین (ع) جلسات وعظ بیشتری در حرم نبوی برگزار می‌کردند. از شام خبررسید که معاویه از دنیا رفته و ابن زیاد پس از مشورت با مروان بن حکم تصمیم گرفت قبل از این که مردم از موضوع مطلع شوند از امام حسین برای یزید بیعت بگیرد. امام حسین (ع) بیعت را نپذیرفتند و راهی سفر حج شدند. ابن زیاد حربه‌های زیادی به کار برد تا امام حسین (ع) را مجبور به بیعت کند، ولی نتوانست. در این میان تعدادی از بهترین یاران امام از جمله کمیل ابن زیاد، و هانی ابن عروه به شهادت رسیدند. امام حسین در پاسخ به درخواست مردم کوفه رهسپار آنجا شدند.

انیمیشن سینمایی «عاشورائیان» به کارگردانی ناهید صمدی امین، شنبه 26 شهریور ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این انیمیشن داستان مسلم ابن عقیل و طرح توطئه خیانت به او و قتلش در کوفه است.

فیلم تلویزیونی «کوچه هفتم» به کارگردانی حسین تبریزی، شنبه 26 شهریور ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. فیلم درباره سبحان پسرکی هفت ساله و بسیار با سر و زبان است که پدرش در بازار فرش باربری می‌کند. پدر سبحان مدتی است که به علت سرقت رفتن یک فرش عتیقه، در زندان است. صاحب فرش فروشی او را عامل سرقت می‌داند، اما سبحان که می‌داند پدرش بی‌گناه است، نذر می‌کند که تا اربعین بی‌گناهی پدرش اثبات و او از زندان آزاد شود. او به شیوه کودکانه خود و با استفاده از حلقه‌های فلزی، زنجیری دست ساز درست می‌کند. سیاوش طهمورث، جعفر دهقان، نگین صدق گویا، مجید شهریاری و سعید نوراللهی در فیلم تلویزیونی «کوچه هفتم» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «گهواره» به کارگردانی نادر مقدس، شنبه 26 شهریور ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: ربّعلی در مراسم تعزیه عاشورا، نوزادی را از دست زنی می گیرد و در مراسم برای ادا نذر می چرخاند اما پس از آن، مادر نوزاد ناپدید می شود. ربعلی، نوزاد را به نزد همسرش در امامزاده ای که متولی آن است می برد. او و همسرش که در سنین کهولت به سر می برند، فرزندی ندارند. محمود پاک نیت، مهوش صبر کن و مونا مظلوم نژاد در فیلم تلویزیونی «گهواره» بازی کرده‌اند.

شبکه سه

فیلم سینمایی «اسب» به کارگردانی بابک محمدی، پنج‌شنبه 24 شهریور ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. داستان این فیلم درباره مردی است که اسب سفید گروه تعزیه را که پیر شده خریداری می‌کند تا آن را به یکی از دوستانش بدهد، ولی زمانی که به خانه دوستش برای تحویل دادن اسب می‌رود او را پیدا نمی‌کند. رضا کیانیان، افسر اسدی و مریم سعادت در فیلم سینمایی «اسب» ایفای نقش کرده‌اند.

سیما رنگ اربعینی به خود گرفت

فیلم تلویزیونی «اربعین» به کارگردانی علی‌رضا رزازی‌فر، جمعه 25 شهریور ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. داستان این فیلم در مورد آزاده‌ای به نام علی است که سال‌ها عمر خود را در اسارت رژیم بعثی در عراق گذرانده است. او که پس از بازگشت از اسارت همسر خود را نیز از دست داده است در انزوا به سر می‌برد. خواهرزاده علی، جوانی است که از خارج بازگشته و قصد دارد در ارتباط با رشته تحصیلی خود در خارج از کشور گزارشی از عراق تهیه کند. پدر علی از نوه‌اش می‌خواهد که مراقب علی باشد و او را تنها نگذارد. شقایق فراهانی و داوود مقامی در فیلم تلویزیونی «اربعین» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «هیهات» به کارگردانی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح الله حجازی و هادی مقدم دوست، شنبه 26 شهریور ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. این فیلم در 4 اپیزود داستان متفاوت از زندگی افراد مختلفی است که در ایام محرم با وقوع حوادث مختلفی تبدیل به انسان های بهتری با شرایط والاتر می شوند. در اپیزود اول حکایت مادر پیری است که سال ها در حسرت زیارت کربلا مانده و حالا گذر ضریح جدید امام حسین از محل سکونتش، فرصتی است برای آن که در انتهای عمر، دست کم ضریح جدید مولایش را زیارت کند. تلاش های پسر پیرزن برای ایجاد این فرصت ثمر نمی‌دهد. حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی و آلا نجم در فیلم سینمایی «هیهات» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه چهار

فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی «مجید مجیدی»، پنج‌شنبه 24 شهریور ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در این فیلم با بازی ایشان خاطر، مالاویکا موهانان و گوتام گوس خواهیم دید: امیر نوجوانی است که به عنوان پخش کننده مواد برای یک قاچاقچی در بمبئی کار می کند. در پی اختلاف مالی با این قاچاقچی او امیر را به پلیس فروخته و امیر در راه فرار از دست پلیس به تنها خواهرش بر می خورد که در یک رخت شور خانه کار می کند مدتی زیادی از او بی خبر بوده. امیر یک بسته هروئین به خواهرش می دهد تا برای او پنهان کند. خواهر او تارا فردای آن روز که برای برداشتن بسته می رود در می یابد که بسته را صاحب کارش آکشای که به او هم نظر دارد برداشته او با آکشای درگیر شده و او را مضروب می کند. پلیس تارا را گرفته و آکشای به آی سی یو می رود.

سیما رنگ اربعینی به خود گرفت

فیلم سینمایی «زیر نور ماه» به کارگردانی رضا میرکریمی، جمعه 25 شهریور ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. داستان این فیلم درباره‌ی طلبه‌ای به‌نام سید حسن است که معتقد است چون مانند پدربزرگش میان مردم نیست و نفسش تأثیری ندارد، نمی‌تواند لباس روحانیت را بپوشد و تنها برای دل‌خوشی خانواده‌اش لباس را بر تن کرده است! روزی در مترو پسرکی لباس روحانیت او را که تازه خریده است، می‌دزدد. شقایق دهقان، مهران رجبی، علی بکائیان و حسین پرستار در فیلم سینمایی «زیر نور ماه» ایفای نقش کرده‌اند.

 شبکه پنج

فیلم تلویزیونی جدید «پای پرواز من» به کارگردانی محسن نجفی سواد کوهی، شنبه 26 شهریور ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: دکتر سلیمان با روح الله به سوریه رفته اند همسر سلیمان چشمه باردار است. سلیمان با وی تماس می گیرد و می گوید که با روح الله برمی گردند ولی خبر شهادت روح الله می رسد و پدر دکتر منتظر اوست و همسرش دچار بیماری شده است از طرفی ادریس داماد آنها که شکارچی غیر قانونی است و اعتیاد هم دارد مدام با سلیمه خواهر دکتر رفتار بدی دارد و حتی او را کتک می‌زند. حسین سحرخیز، ساناز سماواتی، احمد خواجوند و دریا مرادی دشت در فیلم تلویزیونی «پای پرواز من» بازی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «یک نفر دیگر» به کارگردانی بهنام بهزادی، پنجشنبه 24 شهریور ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم داستان مدیر شركتی  به نام مسعود را روایت می‌كند كه با وسوسه‌های وكیلش قراردادی غیرقانونی را امضاء می‌كند و همین امر موجب ثروتمند شدن وی می‌شود. علی‌رضا آقاخانی، کوروش سلیمانی، لیندا کیانی، امید روحانی، مهدی بجستانی و احسان امانی در فیلم تلویزیونی «یک نفر دیگر» ایفای نقش کرده‌اند.

سیما رنگ اربعینی به خود گرفت

فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی، جمعه 25 شهریور ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. فیلم «دریاچه ماهی» نگاهی به وقایع پس از جنگ ایران و عراق دارد و داستان چند خانواده را روایت می‌کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می‌رسند و در این میان عشق گمشده‌ای پیدا می‌شود. افشین هاشمی، نادر فلاح، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، علی دهکردی و حدیثه تهرانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «مسافر ری» به کارگردانی داوود میرباقری، جمعه 25 شهریور ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان فیلم مربوط به قرن سوم هجری است که مقارن با خلافت عباسی (دهمین خلیفه) و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی (ع) است. عبدالعظیم حسنی یکی از شاگردانشان و مریدان امام هادی (ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع) در کربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی (ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری می‌زند. این هجرت از نظر سیاسی بسیار پر اهمیت است و عبدالعظیم طی این مسافرت حامل پیام امام هادی (ع) به علویان ایرانی است. او در این مسافرت طولانی با خطرات و حوادث گوناگونی روبرو می‌شود. داریوش ارجمند، ویشکا آسایش و جمشید هاشم‌پور در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سیما رنگ اربعینی به خود گرفت

فیلم تلویزیونی «اربعین» به کارگردانی علیرضا رزازی‌فر، شنبه 26 شهریور ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان این فیلم در مورد آزاده ای به نام علی است که سال ها عمر خود را در اسارت رژیم بعثی در عراق گذرانده است. او که پس از بازگشت از اسارت همسر خود را نیز از دست داده است در انزوا به سر می برد. خواهرزاده علی، جوانی است که از خارج بازگشته و قصد دارد در ارتباط با رشته تحصیلی خود در خارج از کشور گزارشی از عراق تهیه کند. شقایق فراهانی و داوود مقامی در فیلم تلویزیونی «اربعین» بازی کرده‌اند.

 شبکه کودک

فیلم تلویزیونی «بچه‌های ابری» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، شنبه 26 شهریور ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. داستان این فیلم تلویزیونی که با موضوع ایام سوگواری محرم ساخته شده، درباره دختر و پسری خردسال است که در دوره قبل از انقلاب همراه پدران خود در مراسم سوگواری سیدالشهداء (ع) شرکت می‌کنند. این دو با حضور ساواک برای دستگیری پخش‌کنندگان اعلامیه درگیر ماجراهایی می‌شوند که تا سال‌ها بعد نیز از آن رهایی ندارند. در این فیلم؛ محمد فیلی، کاوه مهدوی، بهرام کمیجانی، ملیکا ناظریان و حامد زیاران به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «مسیر عشق» به کارگردانی بیژن شکرریز، جمعه 25 شهریور ساعت 17 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: یوسف پسربچه یازده ساله ای است که آرزو دارد نذر مادربزرگش را ادا کند و آن پهن کردن قالیچه ای در کربلا است که نذر دایی امیر است که از دوران جنگ ایران و عراق به وطن برنگشته. یوسف، پنهانی قالیچه را برمی دارد و سوار اتوبوسی می شود که مقصدش کربلا است . مهرداد ضیایی، مریم کاظمی، احمد عباسقلی و سیما مطلبی در فیلم تلویزیونی «مسیر عشق» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «قاب عاشقی» به کارگردانی حسن ساجدی، شنبه 26 شهریور ساعت 17 از شبکه امید پخش خواهد شد. داستان فیلم قصه نوجوانی است که علاقه داشته به همراه پدرش به پیاده روی اربعین برود ولی به دلیل تقارن با ایام تحصیل با مخالفت مدرسه به مقصود خود نمی‌رسد.  نادر مهدیلو، فریبا مهرزاد، سارا خلیلی نسب، شیرزاد عسگری، پریسا وطن خواه، سینا دانیالی، پارسا رحیمی، هادی تقی پور و علی عاشوری در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «بی سلاح» به کارگردانی منوچهر هادی، جمعه 25 شهریور ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: یحیی برای زیارت حرم امام حسین (ع) قصد سفر به کربلا را دارد. برای همین برای طلب حلالیت به سراغ دوستان و آشنایان می رود و متوجه می شود حسین یکی از دوستان قدیمی اش در بیمارستان است و مشکلات زیادی هم دارد. یحیی از سفرش چشم پوشی می‌کند. اشکان خطیبی، حسین یاریار، شهین تسلیمی، مصطفی عبداللهی، فرحناز منافی ظاهر، رامش صفایی و منصور شادکام در فیلم سینمایی «بی سلاح» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه سلامت (با رابط ناشنوا)

فیلم سینمایی «دوباره زندگی» به کارگردانی رضا فهیمی، جمعه 25 شهریور ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: مرد و زن میانسالی قصد رفتن به خانه‌ سالمندان را دارند که ناگهان خبر فوت تنها فرزندشان در خارج از کشور، زندگی آنها را دستخوش تغییری اساسی قرار می دهد. حالا نوه آنها به ایران بازگشته تا با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کند. گلاب آدینه، شمس لنگرودی و رها خدایاری در فیلم سینمایی «دوباره زندگی» بازی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha