پیام تسلیت یاسر احمدوند در سوگ محمدعلی شمس‌الدین
کد خبر: 4085750
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
پیام تسلیت احمدوند در سوگ محمدعلی شمس‌الدین

پیام تسلیت یاسر احمدوند در سوگ محمدعلی شمس‌الدین

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از پیام خود در سوگ محمدعلی شمس‌الدین، شاعر بلندآوازه لبنانی نوشت: «محمد شمس‌الدین شما، دل در گرو شمس‌الدین محمد ما داشت و فقط بخشی از این ارادت را در تعریب غزل‌های حافظ و تدوین «شیرازیات» رقم زده است.»

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ارسال پیامی به مردم فرهنگ‌دوست و مقاوم لبنان، درگذشت دکتر محمدعلی شمس‌الدین، شاعر بلندآوازه لبنانی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم‌‌ الله ‌الجمیل

مژده‌ وصل تو کو کز سر جان برخیزم
طایر قدسم و از دام جهان برخیزم

ملت شریف، فرهنگ‌دوست و مقاوم لبنان
در روزهایی که به عطر اربعین حسینی آغشته است، شاعر بلندآوازه و دل‌آگاه لبنانی دکتر محمدعلی شمس‌الدین، مژده وصل دوست را شنید و از سر جان برخاست تا پروازی قدسی به آغوش او داشته باشد؛ بزرگی که نه‌تنها در کشور خود و نه‌فقط در جهان عرب، بلکه در گوشه‌گوشه جهان و به‌طور ویژه در سرزمین فرهنگی ایران نیز صدای رسای روشنی و عدالت‌طلبی بود و ملت ایران از این‌رو در سوگ او با شما هم‌نواتر است که محمد شمس‌الدین شما، دل در گرو شمس‌الدین محمد ما داشت و فقط بخشی از این ارادت را در تعریب غزل‌های حافظ و تدوین «شیرازیات» رقم زده است. او حافظ را نماد مقاومت شعر در برابر تهاجم بیگانه می‌دانست و خود نیز با بهره‌مندی از فرهنگ حسینی، در این راه قدم برداشت. البته که نسبت‌های او با بزرگان دیگر فرهنگ ایران‌زمین ازجمله عطار و سهروردی و مولانا و... هم بارز است. شمس‌الدین نه‌تنها یکی از پیشتازان برکشیدن شعر عرب در صورت بود، ژرفاهای دست‌نایافته‌ای را نیز در معنا کاوید که حاصل آن گرانبارترشدن گنجینه‌های ایمانی و انسانی‌ است. بهشت خداوند، نصیب او و شکیبایی در این اندوه گران، روزی شما باد.

ياسر احمدوند
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

انتهای پیام
captcha