جامعةالمصطفی(ص) میزبان سفیر برزیل در ایران
کد خبر: 4085758
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

جامعةالمصطفی(ص) میزبان سفیر برزیل در ایران

لودمار گونسالوس دآگیارنتو، سفیر برزیل در ایران، امروز با حضور در شهر قم با قائم‌مقام جامعةالمصطفی(ص) العالمیه دیدار کرد.

لودمار گونسالوس دآگیارنتو، سفیر برزیل در ایران

به گزارش خبرنگار ایکنا، لودمار گونسالوس دآگیارنتو، سفیر برزیل در ایران، امروز پنجشنبه ۲۴ شهریورماه در دیدار با حجت‌الاسلام مجید خالق‌پور، قائم‌مقام جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با اشاره به حضور چندروزه‌اش در قم اظهار کرد: حضور در مزار حضرت معصومه(س) را داشته‌ام و این یکی از تجربیات بیادماندنی برای من است.

سفیر برزیل در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی ابراز کرد: تحصیل دانش‌پژوهان برزیلی در جامعةالمصطفی(ص) موجب خرسندی است و امیدواریم این دیدار زمینه‌ساز افزایش آشنایی دوجانبه شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های دینی و مذهبی شهر قم افزود: یکی از زمینه‌های افزایش تعاملات فرهنگی، صنعت توریسم است که می‌تواند در افزایش آشنایی دوجانبه بسیار کارآمد باشد. همچنین تقویت همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور یکی از اهداف ماست، زیرا توسعه علم میان کشور‌ها می‌تواند اثرات تبلیغات نادرست و منفی را مرتفع کند.

گونسالوس دآگیارنتو بیان کرد: ایران و برزیل سال آینده صد و بیستمین سالگرد روابط دوجانبه را جشن خواهند گرفت و امیدواریم بتوانیم در زمان باقیمانده اقدامات خوبی در زمینه ارتقای روابط علمی میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی و همچنین دیگر زمینه‌های همکاری میان دو کشور ایجاد کنیم.

سفیر برزیل در ایران به تبیین برخی زمینه‌های همکاری در عرصه‌های مختلف پرداخت و تاکید کرد: کمبود اطلاعات و آشنایی دوجانبه می‌تواند آسیب زیادی به روابط دوستانه مشترک وارد کند. بیشتر افرادی که از نقاط مختلف فرصت سفر به ایران را داشته‌اند، با وجود دیدگاه منفی اولیه، هم اکنون مشتاق سفر مجدد به ایران هستند؛ زیرا تصویری کاملا متفاوت با واقعیت از ایران در رسانه‌های جهان منعکس می‌شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحمل حدود چهل سال تحریم، پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در عرصه‌های مختلف داشته است که مردم جهان با آن آشنا نیستند و لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد. تلاش کرده‌ایم تصویری صحیح از ایران در برزیل معرفی نماییم و تبادلات علمی و دانشگاهی می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد.

گونسالوس دآگیارنتو با اشاره به فرهنگ مهمان دوستی در مردم ایران ابراز کرد: مردم کشور‌ها جدا از مسائل سیاسی، دوست دارند کشورشان مورد توجه و علاقه مردم جهان باشد و ما نیز تلاش داریم تصویری درست و واقعی از دو کشور به مردم ایران و برزیل ارائه کنیم. در کمتر نقطه جهان می‌توان چهره‌های فرهنگی و ادبی مانند ایران یافت و این جاذبه‌های فرهنگی برای مردم جهان بسیار جذاب است و جا دارد در معرفی این جذابیت‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

در پایان این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، از آمادگی جامعةالمصطفی برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت ویژه استادان و چهره‌های فرهنگی برزیلی به منظور آشنایی بیشتر آنان با ایران و معارف اسلامی با همکاری سفارت برزیل در ایران تأکید کرد و مورد استقبال سفیر برزیل قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha