غفلت وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد از ظرفیت جامعةالمصطفی(ص)
کد خبر: 4085785
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد:

غفلت وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد از ظرفیت جامعةالمصطفی(ص)

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در دیدار با معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: در بخش اقتصادی، تفاهمنامه‌هایی با وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت داشته‌ایم، ولی تا کنون این ظرفیت مهم مورد استفاده قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص)

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه امروز پنجشنبه ۲۴ شهریورماه در بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از مجموعه المصطفی طی سخنانی اظهار کرد: سابقه جامعةالمصطفی به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بازمی‌گردد، ولی به برکت انقلاب و امام راحل امروز شاهد حضور خوب جوانانی از سراسر دنیا برای فراگیری علوم آل محمد(ص) در این مرکز علمی هستیم.

وی افزود: مسئولان این مرکز برای پویایی بیشتر اقدام به برنامه‌ریزی بهتر، راه‌اندازی و توسعه رشته‌هایی در علوم مختلف اسلامی، انسانی، زبان و فرهنگ داشته‌اند که تاکنون در حوزه‌های علمیه نبوده و لذا امروز در عرصه علم و تولید دانش در بیش از ۴۰۰ رشته فعالیت داریم و در خصوص زبان و فرهنگ توانسته‌ایم آموزش به ۱۷ زبان را راه‌اندازی کنیم.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه بیان کرد: المصطفی(ص)، امروز عضو اتحادیه مراکز اسلامی بوده و ده‌ها هزار نفر از ۱۳۰ ملیت جهان به صورت حضوری و مجازی در این مرکز مشغول تحصیل هستند و این اتفاق در جهان هم کم‌نظیر است.

عباسی با بیان این که این نهاد علمی اختصاصی به شیعیان ندارد و بخش مهمی از طلاب و دانشجویان المصطفی(ص) را پیروان مذاهب دیگر اسلامی تشکیل داده‌اند، یادآور شد: این مرکز به منظور خدمت‌رسانی بیشتر برای دانش‌پژوهان اهل‌سنت شعبه‌ای در گرگان دارد.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با اشاره به ظرفیت بالای المصطفی(ص) در عقبه بین‌المللی نظام اسلامی گفت: حضور پرتعداد و فعال جامعةالمصطفی(ص) در سراسر جهان می‌تواند قدرت و عقبه علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی را افزایش دهد. جامعة المصطفی(ص) نقش مهمی در گسترش زبان فارسی دارد و از سبک خاصی برای تعلیم و ترویج زبان فارسی استفاده می‌کند و همین مسئله سبب عقبه فکری در حوزه‌های دیپلماسی علمی، فرهنگی و اقتصادی است و قابل استفاده است.

وی افزود: در بخش اقتصادی، تفاهمنامه‌هایی با وزارتخانه اقتصاد و صمت داشته‌ایم، ولی تا کنون این ظرفیت مهم مورد استفاده قرار نگرفته است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه ادامه داد: امروز با وجود این ظرفیت مهم، جایگاه المصطفی(ص) نزد، مسئولان کشور مغفول مانده است.

انتهای پیام
captcha