مخالفت قطر با افتتاح کنسولگری اسرائیل در جام جهانی دوحه
کد خبر: 4085831
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

مخالفت قطر با افتتاح کنسولگری اسرائیل در جام جهانی دوحه

رسانه‌های عربی اعلام کردند که قطر درخواست فیفا برای افتتاح کنسولگری رژیم صهیونیستی در مدت برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 را رد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربی الجدید، به دنبال اخباری مبنی بر گفت‌وگوی صهیونیست‌ها در مورد افتتاح کنسولگری موقت در دوحه به بهانه کمک به صهیونیست‌هایی که برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی 2022  به قطر سفر می‌کنند، رسانه‌ها از رد این درخواست از سوی قطر گزارش دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته اخباری را درباره رایزنی بین رژیم صهیونیستی و کشور قطر در مورد افتتاح کنسولگری موقت برای کمک به صهیونیست‌هایی که برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی به قطر سفر می‌کنند، منتشر کردند.

این در حالی است که پایگاه خبری العربی الجدید قطر به نقل از منابع آگاه خود گفت که این درخواست رژیم صهیونیستی از طریق فدراسیون بین‌المللی فوتبال مطرح شد؛ اما دوحه آن را رد کرد.

یک مقام دوحه در گفت‌وگو با العربی الجدید هر گونه ارتباط مستقیم بین رژیم صهیونیستی و قطر را تکذیب کرد و گفت: اسرائیلی‌ها گفت‌وگوهایی با فیفا داشتند تا دوحه را متقاعد کنند که تل‌آویو یک دفتر کنسولی در طول برپایی مسابقات جام جهانی فوتبال باز کند و در پایان این رویداد آنجا را تعطیل کند؛ اما دوحه با این درخواست مخالفت کرد.

روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی گزارش داده بود که اسرائیل و قطر در هفته‌های اخیر مذاکراتی را برای افتتاح کنسولگری موقت اسرائیل انجام داده‌اند که در دوره جام جهانی فعالیت کند و هدف این کنسولگری کمک به اسرائیلی‌هایی باشد که به قطر سفر می‌کنند تا در مدت اقامتشان در قطر در صورت بروز مسائلی اعم از گم کردن پاسپورت خود، یا بازداشت و بازجویی یا مشکلات مربوط به سلامتی به کمک آنها بیاید.

قطر نخستین کشور عربی در منطقه خلیج فارس بوده که در سال ۱۹۹۶ با رژیم صهیونیستی روابط برقرار کرد و این رژیم در دوحه دفتر تجاری داشت؛ اما در سال ۲۰۰۰ این دفتر بسته شد و روابط میان دوطرف در سال ۲۰۰۹ پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه قطع شد.

قطر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به تشکیل کشور مستقل فلسطینی کرده است.

انتهای پیام
captcha