«مقاومت علیه سلطه جهانی» محور اصلی فعالیت‌های امسال است + فیلم
کد خبر: 4086825
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
دبیر کل اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت»:

«مقاومت علیه سلطه جهانی» محور اصلی فعالیت‌های امسال است + فیلم

دبیر کل اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گفت: «مقاومت علیه سلطه جهانی» شعار امسال ماست که امیدوارم در رسیدن به  آرمان‌های این جمله موفق باشیم.

به گزارش ایکنا، هفتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با حضور محمد تهرانی مقدم دبیر کل اجلاسیه و حسین اکبری دبیر شورای عالی اجلاسیه امروز 29 شهریور در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه  تهرانی‌مقدم گفت: جوهر آدمی با جهد و جهاد آمیخته شده و زندگی، صحنه مبارزه با آفات و خطرهاست. انسان مجاهد از سویی با نفس اشاره درآمیخته و از سویی دیگر با خصم بداندیش دست و گریبان شده است. فرجام این نبرد، اعتلای روح آدمی در بعد فردی و برافراشتن پرچم حق و عدالت در بعد اجتماعی است.

وی افزود: از دیرباز علم اقدام و اصلاح در جوامع مختلف بر دوش رادمردان آزاده‌ای بوده که مصالح امت را بر مصلحت‌های شخصی ترجیح داده و زندگی خود را در دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی وقف کرده‌اند؛ مجاهدانی که در همه عرصه‌های جهادی از جهاد، نظامی گرفته تا جهاد علمی، فرهنگی، اقتصادی، سلامت و... اجازه ندادند. ندای حقیقت در آفاق جهان خموشی گیرد و در این راه، حماسه‌های جاودان آفریدند. بر ماست که خدمات ایشان را ارج نهیم و صلابت و ایستادگی را با صدایی رسا بستانیم و الگوی زندگی، جهادیشان به  را به نسل جدید انقلاب و جبهه مقاومت اسلامی معرفی کنیم.

تهرانی‌مقدم ادامه داد: از این روی، پروردگار منان را سپاسگزاریم که بار دیگر توفیق داد تا در تجلیل از جهادگران گمنام و غریب، هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت را برگزار کنیم و در شب شهادت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) میزبان، سفرا، فرماندهان و نمایندگان گروه‌های مقاومت اسلامی، مجاهدان عالیقدر و اندیشمندانی از 36 کشور مختلف و همچنین مسئولان کشوری و لشکری، خانواده شهدا و ایثارگران و ملت انقلابیمان باشیم. در این برنامه همچنین با برخی از رهبران مقاومت در جهان به صورت تصویری ارتباط برقرار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: این اجلاسیه به همت مردم دامغان برگزار شده و حرکتی مردم‌نهاد است. چهار سال ابتدایی این برنامه در شهر دامغان برگزار شد  و سه سال بعد هم در تهران شاهد این اتفاق بودیم. امسال نیز قرار است به صورت همزمان در تهران و دامغان این اجلاسیه برگزار شود. نمایشگاه هنرهای تجسمی «غریب تا غربت» یکی از اتفاقات ویژه در این دوره است که از فردا سی‌ام شهریور به مدت یک هفته برگزار خواهد شد. اتفاق دیگر چاپ کتابی است که در روز اختتامیه همایش مصادف با دوم مهر از آن رونمایی به عمل خواهد آمد. این کتاب حاصل گردآوری 30 مقاله است.

hdv

وی افزود: دانشگاه علم صنعت تهران محل برگزاری این رویداد در پایتخت و دانشگاه شهر دامغان هم دیگر میزبان این برنامه است. در اجلاسیه شاهد سخنرانی‌ها و عرضه مقالات خواهیم بود. سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سردار رحیم صفوی، حسین امیر عبدالهیان از جمله این سخنرانان هستند که تلاش داریم زمینه حضور آنها را در این اجلاسیه فراهم کنیم.

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه بخشی از این اجلاسیه به تجلیل‌ها اختصاص خواهد داشت، بیان کرد: امثال قرار است علاوه بر تجلیل از خانواده شهدا از مبارزان فلسطینی و یمنی هم قدردانی صورت گیرد. در اجلاسیه امسال 36 کشور حضور خواهند داشت البته مهمانان از خارج به این اجلاس نمی‌آیند بلکه افرادی که از آن کشور در ایران حضور دارند مهمان اجلاسیه خواهند بود. درباره شعار امسال هم باید بگویم «مقاومت علیه سلطه جهانی» شعار امسال است که امیدوارم در رسیدن به  آرمان‌های این جمله موفق باشیم.

اکبری معاون سیاسی اجلاس بیداری اسلامی هم در ادامه این برنامه اعلام کرد: امسال علاوه بر جوایزی که هر ساله اهدا می‌شد جایزه ویژه دیگری هم در نظر گرفته شده است. «مجاهدان در غربت» عنوان این جایزه است. این جایزه به هنرمندی داده خواهد شد که اثرش در نمایشگاه «غریب تا غربت» توانسته عنوان برگزیده را به خود اختصاص دهد. آیین پایانی این برنامه مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) خواهد بود.

وی درباره کیفیت مقالاتی که در این اجلاسیه عرضه خواهد شد همچنین توضیح داد: روی کیفیت مقالات تاکید و توجه ویژه داشته‌ام. برایم همین بیش از 95 درصد مقالات برای اساتید دانشگاه است. همچنین هیئت انتخابی که مقالات را انتخاب کردند دقت‌نظر به خرج دادند تا کارهای ارائه شده به لحاظ کیفی از ارزش‌های لازم سود برده باشند.

تهرانی‌مقدم با بیان اینکه این اجلاسیه با نام دامغان عجین شده است، گفت: چون این رویداد انقلابی  پایه و اساس شکل‌گیریش از شهر دامغان شکل گرفته در سال‌های بعد هم شاهد برگزاری این رویداد در این شهر خواهیم بود البته همانگونه که امسال به طور همزمان در تهران هم این مراسم اجرا می‌شود ولی رکن اصلی شهر دامغان است. در ابتدای سخنانم تاکید دارم این اتفاق کاملاً حرکتی مردمی است اما به هر حال کمک‌های دولتی هم لحاظ شده است. برای مثال سالنی که دانشگاه علم و صنعت در اختیارمان قرار داده از جمله این مساعدت‌هاست.

hdv

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو تاکید کرد: بهترین زمانی که برای برگزاری این رویداد می‌توان در نظر گرفت هفته دفاع مقدس است زیرا آرمان‌هایی که شهدا برای آن به شهادت رسیدند مورد نظر این رویداد است. درباره استقبال مردمی از این رویداد هم باید بگویم اگر چین اتفاقاتی با حمایت کردم همراه باشد شاهد برگزاری چندساله آن نخواهیم بود. این اتفاق از سوی مردم دامغان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

انتهای پیام
captcha