توافق پاکستان و آیسسکو برای همکاری در زمینه آموزش و پرورش
کد خبر: 4087069
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

توافق پاکستان و آیسسکو برای همکاری در زمینه آموزش و پرورش

در دیدار وزیر آموزش‌وپرورش پاکستان و مدیرکل آیسسکو در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، طرفین برای تقویت همکاری‌ها در بخش آموزش توافق کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، سلیم بن محمد المالک، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) و رانا تنویر حسین، وزیر آموزش‌وپرورش و حرفه‌آموزی پاکستان در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه بین آیسسکو و پاکستان به‌ویژه در زمینه آموزش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مدیرکل آیسسکو در ابتدای این دیدار که در حاشیه اجلاس تحول آموزش‌وپرورش سازمان ملل متحد در شهر نیویورک صورت گرفت، ضمن تبریک به وزیر آموزش‌وپرورش پاکستان و آرزوی موفقیت برای وی، وضعیت شماری از برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا از سوی آیسسکو در این کشور را تشریح کرد.

طرفین در این دیدار توافق کردند طرح‌هایی برای بهبود دسترسی به آب آشامیدنی سالم و ایجاد فاضلاب بهداشتی برای مدارس روستایی پاکستان اجرا شود.

دو طرف همچنین توافق کردند که دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه «آموزش سبز» (آموزش در کنار حفظ محیط‌ زیست) برای معلمان پاکستانی برگزار کرده و در زمینه استفاده از فناوری‌های مدرن و ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال برای آموزش کودکان و همچنین آموزش از راه دور همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha