سازمان ملل در طولانی‌شدن جنگ در یمن دخیل است
کد خبر: 4087192
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

سازمان ملل در طولانی‌شدن جنگ در یمن دخیل است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی با انتقاد از عملکرد سازمان ملل متحد در خصوص بحران یمن،‌ تأکید کرد که این سازمان خود باعث طولانی شدن جنگ در کشور یمن شده است.

به گزارش ایکنا به نقل المسیره،‌مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز (چهارشنبه) در سخنانی به مناسبت انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴، این انقلاب را یک ضرورت دینی، ملی و انسانی دانست و سالگرد آن را به «عبدالملک الحوثی» و نیروهای مسلح یمن و همه نهادهای حاکمیتی و دولتی این کشور تبریک گفت.

مقامات رژیم سابق یمن برای دست‌یابی به قدرت از دست رفته خود به کشورهای خارجی تکیه کرده و تجاوز و محاصره را علیه یمن به ارمغان آوردند و مزدوران خارجی هرگز برای یمن و مردم یمن گامی برنداشته‌اند.

مهدی المشاط در ادامه تأکید کرد که بعد از هشت سال از انقلاب ۲۰۱۴، مردم یمن اکنون این حق را دارند که به ایستادگی و فداکاری و پیروزی‌اش افتخار کند و آن‌ها با موفقیت در مسیر دستیابی به شروط اساسی پیشرفت کشورها قدم برداشته‌اند و هنگامی که این مسیر تکمیل شود، شاهد یک یمن متفاوت از گذشته خواهیم بود.

این مقام یمنی در ادامه گفت که انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴، بدون تکیه بر دولت‌های خارجی و دستور‌العمل‌های آن‌ها شکل گرفت.

المشاط در بخش دیگری از سخنان خود از مقامات طرف‌های متجاوز به یمن خواست تا راهبرد جنگ و دشمنی را کنار گذاشته و به راهبرد صلح بپیوندند و با پایان دادن به تجاوز و محاصره در راه ترمیم آثار جنگ خرابی‌ها قدم بردارند.

او در ادامه از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل خواست تا از صلح واقعی و گزینه‌های مطرح در این راستا حمایت و هر چه سریع‌تر در رفتار و کنش منحط و ذلیلانه خود در قبال یمن تجدید نظر کنند؛ به طوریکه رفتارهای سازمان ملل و شورای امنیت هرگز به ایجاد اعتماد و تحقق صلح کمکی نکرده، بلکه از عوامل اصلی طولانی شدن جنگ محسوب می‌شود.

امروز (چهارشنبه، ۲۱ سپتامبر)، راهپیمایی گسترده‌ای به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر در استان صعده یمن برگزار شد. همزمان با آغاز راهپیمایی گسترده در استان صعده، مردم صنعاء، پایتخت یمن نیز در حال آماده شدن برای بزرگداشت این روز هستند و بالگردها در آسمان صنعاء، در حال ریختن بسته‌های شکلات و شیرینی و هدیه به مناسبت این روز ملی در یمن در مناطق مختلف پایتخت هستند.

انتهای پیام
captcha