هفته فرهنگی ایران در سوریه برگزار می‌شود
کد خبر: 4088097
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
با حضور حجت‌الاسلام ایمانی‌پور؛

هفته فرهنگی ایران در سوریه برگزار می‌شود

هفته فرهنگی ایران در سوریه با حضور نمایندگانی از دو کشور از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دمشق برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ایران در سوریه و دیدار رسمی دوجانبه با مقامات فرهنگی این کشور، صبح امروز، 4 مهرماه تهران را به مقصد دمشق ترک کرد.

هفته فرهنگی ایران در سوریه از 6 تا 12 مهرماه با حضور وزیر فرهنگ سوریه و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفیر ایران در دمشق، اصحاب فرهنگ، اندیشه و هنر ایران در راستای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی مبادله شده از سوی دو کشور در دمشق برگزار خواهد شد.

هفته فرهنگی ایران در سوریه به همت اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در سوریه، وزارت فرهنگ جمهوری عربی سوریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه مناسبات، تعاملات فرهنگی و گسترش روابط فرهنگی و هنری  و ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بر باپه معرفی تمدن نوین اسلامی – ایرانی برگزار می‌شود.

در این هفته فرهنگی، جمعی از هنرمندان ایرانی در رشته‌ صنایع دستی و هنرهای تجسمی و نمایشی با برپایی نمایشگاه هنری بخشی از هنر فاخر اسلامی ایرانی، صنعت فرش و ... را به نمایش خواهند گذاشت.

همچنین، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعاتی از جمله گفت‌وگوی زنان و خانواده، سبک زندگی و مشاغل خانگی، اکران فیلم‌ و کارگاه‌ فیلم‌سازی از دیگر بخش‌های این رویداد فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha