روایت روزنامه‌نگار فلسطینی ـ آمریکایی از اسلام‌هراسی در آلمان
کد خبر: 4088413
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

روایت روزنامه‌نگار فلسطینی ـ آمریکایی از اسلام‌هراسی در آلمان

یک روزنامه‌نگار مسلمان فلسطینی ـ آمریکایی می‌گوید که زندگی در آلمان به عنوان یک زن مسلمان برای او به این معنی است که به جای اینکه با خروج از منزل بارها مورد اهانت قرار گیرد استقلال و هویت شخصی خود را با ماندن در خانه باید از دست بدهد.

هبه روزنامه‌نگار آمریکایی از اسلام‌هراسی در آلمان می‌گوید

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، موج نژادپرستی و اسلام.هراسی علیه مسلمانان در جوامع اروپایی و به طور کلی غرب در مقطع اخیر تشدید شده است.

هبه جمال، روزنامه‌نگار فلسطینی _ آمریکایی یکی از مسلمانانی است که در توئیتر داستان خود درباره آزار و اذیت‌های نژادپرستانه‌ای را که در طول مدت اقامتش در آلمان متحمل شده است، روایت می‌کند.

بر اساس اطلاعات شخصی هبه جمال در توییتر، او متولد نیویورک آمریکاست و طی دو سال گذشته برای زندگی به آلمان نقل مکان کرده و در تعدادی از نهادهای مطبوعاتی انگلیسی‌زبان هم فعالیت کرده است.

هبه می‌گوید که اسلام‌هراسی جرمی نیست که بر اساس قانون در آلمان برای آن مجازات تعیین شود؛ اما در عین حال امیدوار است که این کشور اروپایی اقدامات واقعی را برای مقابله با نفرت از مسلمانان انجام دهد.

هبه در یک رشته توییت نوشت: فکر نمی‌کنم بدون شوهرم یا حداقل یکی از اعضای خانواده بتوانم خانه را به تنهایی ترک کنم. هر بار که تنهایی بیرون می‌روم یک آلمانی وظیفه خود می‌داند که به من بگوید از من خوشش نمی‌آید.
او توضیح داد که زندگی در آلمان به عنوان یک زن مسلمان برای او به این معنی است که به جای اینکه با خروج از منزل بارها مورد اهانت قرار گیرد باید استقلال و هویت شخصی خود را با ماندن در خانه از دست بدهد.
این روزنامه.نگار فلسطینی _ آمریکایی تأکید کرد: پس از دو سال اقامت در آلمان، باید بگویم که این کشور واقعاً وحشتناک است. من می‌توانم تعدادی از حوادثی را که برای من اتفاق افتاده و زمانی که حتی من با پسرم هستم روایت کنم. اما هرگز این اتفاق وقتی که من با شوهرم هستم، اتفاق نمی‌افتد زیرا هیچ کس جرئت نمی‌کند چیزی بگوید.


قانون، از مسلمانان حمایت نمی‌کند

 او توضیح داد که وقتی از طریق برنامه Zoom در یک کافه صحبت می ‌کرد، یک زن سفیدپوست به او حمله کرد و از او خواست که محل را ترک کند، زیرا باعث ناراحتی اطرافیانش می‌شد و تعدادی دیگر از سفیدپوستان در کافه هم به او ملحق شدند.
هبه بر لزوم حمایت مقامات از مهاجران و اقلیت‌ها گفت: نمی‌خواهم نزد پلیس بروم و به آنها بگویم که هدف هجمه‌های نژادپرستانه قرار داریم، به‌ویژه که گزارش‌های زیادی وجود دارد که از نژادپرستی و برتری سفیدپوستان در صفوف پلیس آلمان حاکی است.

واکنش‌های ضد و نقیض

روزنامه‌نگار فلسطینی تأکید کرد: تعدادی از نهادها و شخصیت‌های عمومی در آلمان به دلیل توئیت‌هایی که هفته گذشته منتشر کرد، مورد حمایت قرار گرفته است.
هبه گفت: من تعداد زیادی پیام مملو از نژادپرستی و نفرت دریافت کردم که مؤید دیدگاه من در این خصوص است که جامعه المان ممکن است هرگز مرا به عنوان یک زن مسلمان نپذیرد. بخصوص که نسبت به حمایت دولت آلمان در خصوص برداشتن اقدامات عملی برای مبارزه با اسلام‌هراسی خوش‌بینی وجود ندارد.

دولت آلمان اعلام کرده بود که 83 فقره جرم اسلام‌هراسی در سه ماهه اول امسال به ثبت رسیده است که منجر به مجروح شدن 5 نفر شده است. همچنین 768 مسجد در آلمان طی سال‌های 2014 تا 2021 مورد حمله قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha