پاپ راهی بحرین می‌شود
کد خبر: 4088507
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

پاپ راهی بحرین می‌شود

کلیسای واتیکان اعلام کرد که پاپ فرانسیس از 3 تا 6 نوامبر (12 تا 15 آبان سال جاری) برای مشارکت در مجمع گفت‌وگوی شرق و غرب به بحرین سفر خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، واتیکان امروز چهارشنبه اعلام کرد: پاپ فرانسیس برای شرکت در یک کنفرانس بین‌المللی در 3 تا 6 نوامبر به کشور بحرین سفر خواهد کرد.

ماتیو برونی، مدیر خانه مطبوعات سریر مقدس (اسقف‌نشین کلیسای کاتولیک در شهر رم) در بیانیه‌ای با اشاره به این که به دعوت مقامات مدنی و مذهبی، پاپ فرانسیس سفری به بحرین از 3 تا 6 نوامبر انجام خواهد داد، افزود که پاپ از منامه و عوالی به مناسبت مشارکت در مجمع گفت‌وگوی شرق و غرب برای همزیستی انسانی، بازدید می‌کند.

پاپ همچنین از کلیسای جامع سیده العرب در عوالی بازدید خواهد کرد که سال گذشته افتتاح شد و در 1.6 کیلومتری یک مسجد بزرگ قرار دارد.

پاپ فرانسیس در سال 2014 با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در واتیکان دیدار کرده و در سال 2019 هم به ابوظبی در امارات متحده عربی رفته بود.

اکثریت جمعیت بحرین مسلمان هستند ولی بر خلاف عربستان سعودی، به جامعه کوچک مسیحی  که عمدتاً از کارگران خارجی تشکیل شده است اجازه می‌دهد تا به طور علنی در دو کلیسای این کشور کوچک عبادت کنند.

انتهای پیام
captcha