آماده‌باش کامل صهیونیست‌ها در مناطق مرزی از ترس پاسخ حزب‌الله
کد خبر: 4090132
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

آماده‌باش کامل صهیونیست‌ها در مناطق مرزی از ترس پاسخ حزب‌الله

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، به محض اعلام مواضع اسرائیلی‌ها نسبت به توافق تعیین مرزهای دریایی با لبنان، از ترس تهدیدات حزب‌الله مبنی بر افزایش حملات نظامی، از ارتش خود خواست تا در مرز با لبنان آماده شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، سران شهرک‌های شمالی از اعلام آمادگی «بنی گانتز» وزیر دفاع اسرائیل برای جنگ خشمگین شدند و اظهار کردند که شهرک‌نشین‌ها در حالت عصبی به سر می‌برند، زیرا دستورالعملی دریافت نکرده‌اند و اقدام گانتز را غیر مسئولانه دانستند اینکه چگونه این وضعیت بدون هماهنگی با آنان در رسانه ها اعلام می‌شود؟

این امر پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اصلاحات لبنان در توافقنامه با میانجیگری آمریکا برای تعیین مرزهای دریایی را نمی‌پذیرد و انتظار می‌رفت به زودی انجام شود، اما درگیری داخلی اسرائیل معادلات را تغییر داد و بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان و نخست‌وزیر سابق، در ادامه گفت فشار شدید او و دوستانش، یائیر لاپید نخست‌وزیری را بر آن داشته تا از آنچه به توافق تسلیم توصیف شده، بازگردد.

لاپید درپایان جلسه کابینه، به لزوم اجتناب از شعارهای جنگ اذعان و فاش کرد که دولت بایدن در تلاش است تا با اعمال فشار بر لبنان این کشور را از برخی از ملاحظات و اصلاحات برای دستیابی به توافق گازی پس بگیرد.

به گفته برخی منابع رسانه‌ای، «لاپید» از اعضای نهادهای امنیتی و نظامی برای فشار به مخالفان این توافق کمک گرفته، این در حالی است که برخی خواستار به تعویق انداختن بحث توافق به پس از انتخابات اسرائیل در اول ماه آینده بودند.

هوکشتاین ، میانجی آمریکایی، نیز پس از اعلام اقدام لبنان در اصلاح توافقنامه، آن را به اطلاع تل آویو رساند، و از طریق ویدئو کنفرانس، مذاکرات رژیم صهیونیستی و بیروت را انجام داد و لبنان به او اطلاع داد که از اصلاحات عقب‌نشینی نمی‌کند و آمریکا باید به وعده‌های خود عمل کندز

لبنان معتقد است مواضع اشغالگران در راستای تشدید تنش‌های مربوط به انتخابات داخلی اسرائیل از یک سو و از سوی دیگر تلاش برای دستیابی به منافعی به ضرر لبنان است.

انتهای پیام
captcha