15 تابلوی جدید از قدیریان به نمایش درمی‌آید
کد خبر: 4091038
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
با موضوع انقلاب اسلامی و اهل بیت(ع)

15 تابلوی جدید از قدیریان به نمایش درمی‌آید

نمایشگاهی با موضوع اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی شامل 15 تابلوی جدید از عبدالحمید قدیریان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

عبدالحمید قدیریان، هنرمند نقاش در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره نمایشگاه جدید خود گفت: در این نمایشگاه نقاشی 15 تابلو در اندازه‌های مختلف به نمایش درخواهد آمد. تمام آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند برای اولین بار است که روی دیوار می‌روند.

وی افزود: اکنون مشغول کار روی این آثار هستم. کارهایم در این دوره نیز پیرامون انقلاب اسلامی و اهل بیت(ع) خواهد بود. دلیل انتخاب این موضوع نیز دلبستگی‌ قلبی‌ام به این موضوعات است برای همین هیچگاه در کارهایم غیر از این آموزه‌ها به مفاهیمی دیگری نظر نداشته‌ام.

این نقاش ادامه داد: این نمایشگاه در ادامه دو نمایشگاه دیگری است که در سال‌های گذشته برگزار کردم. نمایشگاه اول که در سال 94 اجرا شد «آسمان حسین(ع)» نام داشت که در آن عشق به اباعبدالله(ع) تصویر شد. نمایشگاه دوم نیز «همپای نور» بود. این نمایشگاه در سال 98 با محوریت اهل بیت(ع) برپا شد.

قدیریان گفت: «همپای نور» در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد. درباره تعداد آثار هم باید بگویم تلاش می‌کنم حداقل 15 اثر را آماده نمایش کنم. هیچ یک از آثاری که به نمایش در خواهد آمد جهت فروش نخواهد بود زیرا کارهایم را با انگیزه فروش، خلق نمی‌کنم. همچنین دوست دارم آثارم را در آرشیو خود داشته باشم. زمان برپایی نمایشگاه جدید دی امسال خواهد بود.

وی در پایان گفت: دلیل دیگری که باعث می‌شود به فروش کارهایم فکر نکنم موضوعی بودن آثار است. کارهای من همانند یک زنجیر به لحاظ مضمونی به هم متصل است پس حاضر نیستم با فروش هر یک از این آثار، این حلقه زنجیر را پاره کنم.

انتهای پیام
captcha