19 بقعه متبرکه استان مرکزی؛ میزبان جشن میلاد پیامبر(ص)
کد خبر: 4091751
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

19 بقعه متبرکه استان مرکزی؛ میزبان جشن میلاد پیامبر(ص)

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف استان مرکزی گفت: در 19 بقعه شاخص استان جشن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق(ع) با پیش‌بینی برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، مولودی‌خوانی، پخش سرود و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برگزار شده و این جشن‌ها تا امروز، 22 مهر ادامه دارد.

حجت الاسلام سید مرتضی ابراهیمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی ابراهیمی، معاون فرهنگی و اجتماعی این اداره کل، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: در 19 بقعه شاخص استان جشن میلاد با پیش‌بینی برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، مولودی‌خوانی، پخش سرود و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برگزار شده است و این مراسم تا امروز، 22 مهر ماه ادامه داشته است.

وی ادامه داد: آستان مقدس امامزاده سید علی اصغر(ع)، سید اسحاق(ع) و امامزاده حسین(ع) ساوه و آستان مقدس امامزادگان فضل(ع) و یحیی(ع)، آستان مقدس زبیده خاتون محلات،  قتلگاه علی بن محمد باقر(ع) دلیجان، امامزادگان آستانه (ع) شازند و سید منصور (ع) زرندیه میزبان جشن میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) هستند.

ابراهیمی اظهار کرد: همچنین جشن میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) در آستان امامزادگان محمد مسعود (ع) و یحیی (ع) خنداب، محمد (ع) و خدیجه خاتون (س) خمین، فاطمه صغری(س) آشتیان، بی بی ستین(س) تفرش، احمد(ع) فراهان، عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک برگزار شده و این جشن‌ها تا امروز، 22 مهر ادامه دارد.

وی بیان کرد: همزمان با جشن میلاد رسول گرامی اسلام در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) ساوه، اختتامیه طرح نشاط معنوی، تجلیل از برگزیدگان المپیاد نوجوان خلاق و تجلیل از قاریان برگزیده نیز برگزار می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی، برگزاری آیین‌های مختلف فرهنگی در این مکان‌های مقدس در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha