نقش وحدت در تحقق تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4092066
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
رئیس جامعةالمصطفی مطرح کرد:

نقش وحدت در تحقق تمدن نوین اسلامی

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی بر اساس آیه ۳۳ سوره مبارکه توبه که می‌فرماید: «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ»، از وعده‌های تخلف‌ناپذیر الهی است که حفظ وحدت و انسجام امت نقش مهمی در تحقق آن ایفا می‌کند.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز، ۲۳ مهرماه در مراسم بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) در جمع طلاب و فضلای شیعه و اهل‌سنت استان گلستان، اظهار کرد: هفته وحدت منشأ برکات فراوانی برای جهان اسلام بوده و وجود مبارک نبی مکرم اسلام(ص)، رحمت الهی برای همیشه تاریخ است.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، تعلیم و تزکیه بشر را سر لوحه کار خود قرار داد تا اخلاق فاضله و نگاه توحیدی، عدالت، شجاعت و صفات کریمه اخلاقی در بشر نهادینه گردد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه به تشریح زمینه‌های انحراف جامعه اسلامی از اصل«وحدت» و «تقریب» پرداخت و گفت: دست‌های مرموز فراوانی وجود دارند که چند قرن است در قالب تمدن مادی استعمارگر، مدیریت جامعه جهانی را برعهده گرفته و از رهگذر ایجاد تفرقه و تشتت در جوامع، با برپایی تمدن‌های نوین و صلح پایه مخالفت می‌کند.

عباسی، راز برپایی تمدن شکوهمند و نوین اسلامی که از اهداف انقلاب اسلامی به شمار می‌رود را حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی و پرهیز از اختلافات معرفی و بر اجتناب از دامن زدن به اختلافات و تمرکز بر مشترکات تأکید کرد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سیدکمال حسینی، مدیر نمایندگی المصطفی در استان گلستان طی سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم و تبریک ایام ولادت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، جامعةالمصطفی العالمیه نمایندگی گلستان را با وجود طلاب ساعی از ملیت‌ها و مذاهب مختلف اسلامی، تجلی عینی تحقق وحدت اسلامی و تقریب بین مذاهب دانست و بر صیانت از این دستاورد مهم و ارزشمند تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha