برگزاری همایش بین‌المللی رسم الخط قرآن در لیبی
کد خبر: 4092173
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

برگزاری همایش بین‌المللی رسم الخط قرآن در لیبی

همایش بین‌المللی تخصصی رسم الخط قرآن و نظارت بر آن با حضور هنرمندان و کارشناسانی از کشورهای مختلف در شهر «طرابلس» این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، این نمایشگاه از فردا 17 اکتبر برابر با 25 مهرماه در سالن هتل «کورینتیا»(Corinthia) در طرابلس برگزار می‌شود و تا 19 اکتبر برابر با 27 مهر ادامه دارد.

مجمع قرآن کریم لیبی برگزارکننده همایش است و ساعت برگزاری آن 10 صبح به وقت محلی اعلام شده است.

برپایی نشست‌های تخصصی گفت‌و‌گو محور، کارگاه آموزشی و نمایشگاه از برنامه‌های همایش اعلام شده است و در حاشیه این همایش تعدادی از برترین‌های مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن تجلیل خواهند شد.

در نمایشگاهی که در این رویداد برگزار خواهد شد، قرآن‌های خوشنویسی‌‌شده به خط کوفی، محقق، ریحانی، تعلیق، نسخ و مغربی(مراکشی) و خطوط غیر مشهور به نمایش درمی‌آید و گروهی از نخبگان خوشنویسی جهان اسلام در آن شرکت خواهند کرد.

هنرمندان از کشورهای مصر، الجزایر، عربستان، عراق، سوریه، ایران، عمان، موریتانی، مراکش، اردن، فلسطین، ترکیه، یمن و دو خوشنویس از لیبی خواهند بود.

استاد امید ربانی از ایران، عبیده البنکی از سوریه، روضان بهیه از عراق، بلعید حمیدی از مراکش، محمد ابوقمر از مصر، هیثم سلمو از سوریه، زکی الهاشمی از یمن، ایهاب ثابت از فلسطین، انور الحلوانی از سوریه، سیروان البرزنجی و هادی الدراکی از عراق و  خلیل ضبه، محمد جمعه و مصطفی عمری از مصر از جمله شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه اعلام شده‌اند.

خبرنگار: روح‌انگیز انوشی

انتهای پیام
captcha