محبوب‌ترین انسان‌ها از دیدگاه امام علی(ع)
کد خبر: 4092339
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

محبوب‌ترین انسان‌ها از دیدگاه امام علی(ع)

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه تمام خوبی‌ها و زیبایی‌های این عالم هستی در وجود نبی گرامی اسلام یک جا جمع شده است، گفت: طبق روایتی از حضرت علی(ع)، محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خداوند کسانی هستند که پیرو نبی گرامی اسلامی بوده و در اعمال و رفتار از حضرت الگو می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، کارشناس مذهبی شامگاه 24 مهرماه در مراسم سخنرانی حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از محل‌های توقف افراد در روز قیامت، موقف میزان است که عملکرد انسان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پرونده‌ها مختومه می‌شود به همین خاطر این مرحله بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه اگر میزان حسنات انسان سنگین باشد انسان به بهشت وارد می‌شود، اما اگر میزان معاصی سنگین باشد انسان به سمت جهنم خواهد رفت، ادامه داد: افضل انسان‌های عالم هستی طبق آیات قرآن کریم وجود گرامی نبی اسلام است، چراکه حضرت بهترین و برترین الگو و اسوه برای تمامی مخلوقات عالم هستی است.

کارشناس مذهبی آستان‌ مقدس حضرت‌ معصومه(س) افزود: طبق روایتی از حضرت علی(ع)، محبوب‌ترین انسان نزد خداوند کسانی هستند که پیرو نبی گرامی اسلامی بوده و در اعمال و رفتار از حضرت الگو می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تمام عالم آینه جمال خداوند است، اما تمام خوبی‌ها و زیبایی‌های این عالم هستی در وجود نبی گرامی اسلام یک جا جمع شده است، گفت: طبق روایت اولین چیزی که خداوند در این عالم هستی خلق کرده، نور نبی گرامی اسلام است و سپس تمام خیرهای عالم هستی از نور رسول خدا خلق شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: تمام انبیای الهی از نور نبی گرامی اسلام خلق شده‌اند و خود را پیرو و رهرو پیامبر اسلام(ص) می‌دانند؛ هیچ‌کس نمی‌تواند در این دنیا بدون الگو زندگی کند و هر کسی در قلب و خیالش یک الگو برای خود معین و مشخص کرده، اما مسئله مهم این است انسان بتواند الگوی خود را اولیای الهی قرار دهد نه اینکه از شیاطین برای خود الگو انتخاب کند.

استاد حوزه‌ علمیه با اشاره به اینکه خداوند انسان را برای عبودیت و بندگی خلق کرده است، اما متأسفانه عده‌ای از انسان‌ها بنده پول و مقام و شیطان می‌شوند، اضافه کرد: چیزی در عالم هستی ملعون‌تر و مبغوض‌تر از دنیا و ثروت خلق نشده است، مگر اینکه این اموال صرف کار خیر شود که در حقیقت تهیه توشه آخرت است.

فرحزاد گفت: براساس آیات قرآن کریم کسانی که درهم و دینار جمع می‌کنند، اما انفاق نمی‌کنند به عذاب دردناک بشارت داده شده‌اند و این درهم و دینار داغ شده و بر پیشانی آن‌ها زده خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: جمع کردن اموال برای ورثه باید به اندازه باشد، چراکه ورثه نیز خدایی دارند به همین خاطر باید قبل از مرگ در حد توان انفاق کنیم. اگر انسان بندگی خود را در مسیر اطاعت خداوند صرف کند سعادتمند خواهد شد، اما اگر نتواند این بندگی را در مسیر درست استفاده کند مجبور است بنده شیطان شود.

انتهای پیام
captcha