جشنواره فیلم کوتاه امسال باید بهتر برگزار شود
کد خبر: 4093198
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
در پیام رئیس سازمان سینمایی عنوان شد:

جشنواره فیلم کوتاه امسال باید بهتر برگزار شود

خزاعی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به مثابه مهمترین رویداد سینمایی فیلم کوتاه در منطقه باید منسجم‌تر و متفاوت‌تر از ادوار پیشین برگزار شود.

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: چشم‌انداز سینمای کوتاه ایران بسیار روشن است و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به مثابه مهمترین رویداد سینمایی فیلم کوتاه در منطقه باید منسجم‌تر و متفاوت‌تر از ادوار پیشین برگزار شود.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در پیامی به این رویداد بین‌المللی سینمای ایران نوشت:

«جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، میعادگاه جوانان سینماگری است که با انگیزه‌هایی بزرگ و افق­های تازه پا به این میدان سترگ و شگرف گذاشته­اند. این سینما، آینده سینمای کشور است. همچنان‌که، بارها، مرزهای تازه‌ای را در این عرصه گشوده و در سپهر سینمای ایران، در دنیای پرشتاب امروز، بسیار تأثیرگذار است.

تردیدی نیست که سینمای ایران به مدد همین استعدادهای نوظهور و نویافته‌اش بارها، در عرصه‌های جهانی درخشیده است و درعین‌حال، این سینما، آوردگاه بسیاری از بزرگان بوده و خواهد بود.

ازآنجایی‌که حوزه فیلم کوتاه را یکی از مهم­ترین بسترهای تربیت نیروی انسانی و تولید محتواهای جدید بر اساس نیازهای جامعه امروز می‌دانیم، جشنواره فیلم کوتاه تهران، امسال، ملهم از راهبرد مشترک رویدادهای سازمان سینمایی یعنی «اخلاق، آگاهی و امید» به درستی، با اهتمام به «تنوع گونه‌ها با رویکرد بومی» طراحی و برنامه ­ریزی شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به مثابه مهمترین رویداد سینمایی فیلم کوتاه در منطقه، در دوران پساکرونا، باید منسجم‌تر و متفاوت­‌تر از ادوار پیشین برگزار شود و خوشبختانه، توانسته است نگاه بسیاری از کشورهای منطقه و جهان را به خود جلب کند. حضور پررنگ و بی­سابقه کشورهای منطقه و همسایه مؤید این نکته است که این جشنواره دور تازه­ای از مسیر رو به رشد و بالندگی را تجربه می­کند. اکنون، این رویداد سینمایی که دوره جدیدی را آغاز کرده است می‌طلبد با فهم نیازهای سینما و الزامات جدید آن در عصر نبرد روایت‌ها، به خلق ادبیات و روایت جدید بیندیشد. کلیشه­زدگی، بیگانگی با روح حقیقی جامعه و «انسداد» در سینمای کوتاه جایی ندارد. اینجا، قلمرو پدیده‌ها و شگفتی‌هاست.

فیلم کوتاه با هم‌افزایی سایر محصولات سینمایی، باید شناسه فرهنگی و هویتی ایران اسلامی را در گستره سرزمینی تصویر کرده و به مدد کیفیت برتر، غنای تفکر و استفاده مناسب از زبان تصویر و درک حساسیت­های عاطفی و اجتماعی امروز، دریچه­های تازه­ای را به سوی جامعه و جهان بگشاید.

سازمان سینمایی به تأسی از راهبرد دولت سیزدهم و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت­ها و قابلیت­های زیرساختی، تولیدی و آموزشی مناطق مختلف کشور، نگاه ویژه‌تری را برای احیای سینمای استان­ها و حمایت از سینماگران جوان انتخاب کرده که به‌طورقطع این رویکرد و نگاه در حوزه فیلم کوتاه تجلی مشهودتری پیدا می­کند.

چشم‌انداز سینمای کوتاه ایران بسیار روشن است و اینک، پس از چهار دهه از سینمای انقلاب، بیش از همیشه به پرورش نسل جدید سینما و درک ضرورت­های اجتناب­ناپذیر گفتمان انقلاب اسلامی در دنیای معاصر نیازمندیم.»

انتهای پیام
captcha