اهتمام به توسعه فرهنگ قرآنی یک تکلیف همگانی است
کد خبر: 4093815
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
امام جمعه بندرگز:

اهتمام به توسعه فرهنگ قرآنی یک تکلیف همگانی است

امام جمعه بندرگز گفت: در حاکمیت دینی، وظیفه همه بخش‌ها اهتمام به توسعه فرهنگ قرآنی است و این یک تکلیف ذاتی برای همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه بندرگز در دیدار با اعضای شورا قرآن و عترتبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه بندرگز در دیدار با اعضای شورای قرآن و عترت این شهرستان که امروز، یکم آبان‌ماه در دفتر امام جمعه بندرگز برگزار شد، گفت: در حاکمیت دینی، وظیفه همه بخش‌ها اهتمام به توسعه فرهنگ قرآنی است و این یک تکلیف و جزو وظایف ذاتی همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها است.

امام جمعه بندرگز مؤسسات قرآنی را عامل توسعه فضای آموزشی قرآن و عترت و حمایت ویژه از  این مراکز را رمز موفقیت تربیت فعالان قرآنی بیان کرد و افزود: یکی از عوامل تأثیرگذار در ترویج فرهنگ قرآنی استفاده صحیح از فضای آموزشی به‌ویژه مساجد است امروزه مساجد به عنوان پایگاه‌های تبلیغ و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارند.

حجت‌الاسلام حسینی به برگزاری جلسات خانگی قرآن اشاره کرد و گفت: جذب مردم بخصوص جوانان و نوجوانان به سمت قرآن از اهداف برگزاری جلسات خانگی قرآن بوده لذا گسترش این جلسات موجب شناسایی استعدادهای بسیار می‌شود.

امام جمعه شهرستان بندرگز بر افزایش جذابیت مسابقات قرآن و عترت‌، استفاده از مکان‌ها و فضاهای آموزشی موجود در اجرای مسابقات‌، توانمند‌سازی و مشارکت مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در برگزاری مسابقات قرآنی تأکید کرد.

همچنین در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ارائه و در مورد راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان تبادل نظر شد.

انتهای پیام
captcha