واکنش‌ها به حمله خونین نابلس و تأکید بر ادامه مقاومت + فیلم
کد خبر: 4094343
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
تحولات فلسطین/

واکنش‌ها به حمله خونین نابلس و تأکید بر ادامه مقاومت + فیلم

جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که گروه‌های مقاومت کرانه باختری انتقام حمله جنایتکارانه بامداد امروز نظامیان صهیونیست به شهر نابلس و رام الله را که به شهادت شش فلسطینی منجر شد، خواهند گرفت.

واکنش‌ها به حمله خونین نابلس و تأکید بر ادامه مقاومتبه گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی در سایه بی تفاوتی جامعه جهانی و گرفتاری اروپا در آتش اعتراضات مردمی، حملات خود را علیه فلسطینیان در کرانه باختری شدت بخشیده است.

بامداد امروز نیروهای یگان ویژه رژیم صهیونیستی با حمله به شهر نابلس در شمال کرانه باختری که از دو هفته پیش برای درهم شکستن توان نیروهای مقاومت این شهر در محاصره است، دست کم پنج فلسطینی را به شهادت رساندند که دو نفر آنها از فرماندهان کتیبه عرین الاسود هستند.

درگیری‌های اخیر در نابلس



در رام الله هم یک جوان فلسطینی در شهرک «نبی صالح» نزدیک رام الله در حمله نظامیان صهیونیست به جوانانی که در حمایت از شهر نابلس شعار سر می‌دادند به شهادت رسید.

واکنش‌ها به حمله خونین نابلس و تأکید بر ادامه مقاومت

طارق عزالدین، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت، اتفاقات شب گذشته در نابلس جنایت سازمان‌یافته و تروریسمی است که توسط نظامیان اشغالگر صهیونیستی انجام می‌شود.

وی افزود: خیانت جنایتکاران اشغالگر در هدف قراردادن مردم مقاوم ما در شهر قهرمان نابلس، آنها را مرعوب نخواهد کرد و عزم و اراده آنها را برای ادامه مقاومت در برابر دشمن خدشه‌دار نمی‌کند.

شهروندان فلسطینی در کنار پیکر یکی از شهدای نابلس



عزالدین با تأکید بر اینکه نابلس، کوه آتش، استوار خواهد ماند، گفت: اطمینان داریم که ملت قهرمان ما و گروه‌های سرایا القدس، کتیبه نابلس، کتائب الاقصی و عرین الاسود اجازه نمی‌دهند رژیم اشغالگر هر بلایی بر سر شهرها و ملت ما بیاورد  و انتقام خون این شهدا را می‌گیرند.

عزالدین در ادامه تأکید کرد: مردم ما طی روزهای آینده ثابت خواهند کرد که یکپارچه در برابر دشمن می‌ایستند و نابلس، جنین و همه سرزمین‌های فلسطینی با اتحاد پشت مقاومت هستند.

جنبش جهاد اسلامی هم در بیانیه‌ای تأکید کرد: تداوم جرایم دشمن در ریختن خون فرزندان ما نیاز به وحدت بیشتر و تشدید عملیات مقاومتی برای پاسخ به این جنایت وحشتناک دارد.

این جنبش تأکید کرد: تداوم رویارویی و یکپارچه‌سازی میدان‌ها، بهترین پاسخ و کابوس وحشتناک برای رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن است که متحمل تبعات این جنایات هستند.

واکنش‌ها به حمله خونین نابلس و تأکید بر ادامه مقاومت

خبر تاسیس گروه نوظهور عرین الاسود در شهر نابلس کرانه باختری طی دو ماه گذشته موجب ترس و وحشت رژیم صهیونیستی از تقویت مقاومت در کرانه باختری و محدودنبودن آن به باریکه محاصره شده غزه شده است.

شهر نابلس و دیگر شهرها و روستاهای کرانه باختری امروز را روز خشم از جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرده و در اعتصاب سراسری به سر می‌برند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم امروز سه شنبه تأکید کرد: عرین الاسود قدرتی به اندازه همه فلسطین دارد و پایگاه همه نیروهایی از مقاومت باقی خواهد ماند که وحدت خون و سرنوشت را به تصویر کشیدند و اتفاقات آینده بزرگ‌تر خواهد بود.

وی تأکید کرد: نابلس با خون شهدا مسیر عزت و افتخار را ترسیم می‌کند و این ایثار مردم آن انتفاضه کرانه باختری را شدت بخشیده و رژیم اشغالگر را از ارتکاب این جرایم پشیمان خواهد کرد.

عفو بین‌الملل: دیوان لاهه درباره جنایات اسرائیل تحقیق کند

 از سوی دیگر عفو بین‌الملل نیز امروز سه‌شنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲، از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی احتمالی نیروهای اشغالگر اسرائیل در آگوست گذشته در نوار غزه انجام دهد.

این نهاد حقوق بشری در گزارش جدیدی که امروز منتشر کرد، اعلام کرد که در جریان تشدید تنش‌های سه روزه در نوار محاصره شده غزه توسط رژیم اشغالگر 49 فلسطینی به شهادت رسیدند.

واکنش‌ها به حمله خونین نابلس و تأکید بر ادامه مقاومت

عفو بین‌الملل از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست درباره هر جنایت جنگی احتمالی ارتکاب یافته در جریان حمله اسرائیل در آگوست 2022 تحقیق کند.

تحقیقات عفو بین‌الملل نشان داد که حمله‌ای که در آن پنج کودک در قبرستان الفالوجا کشته شدند احتمالاً به وسیله یک موشک هدایت‌شونده اسرائیلی که از سوی یک پهپاد پرتاب شده بود، انجام شده است.

در حادثه دیگری که عفو بین‌الملل آن را جنایت جنگی توصیف کرد، یک تانک «اسرائیلی» به خانه‌ای در جنوب خان یونس شلیک کرد و یک غیرنظامی را کشت.

 
 

 

انتهای پیام
captcha