تجلیل باشکوه از دانش‌آموزان حافظ قرآن در مصر + فیلم
کد خبر: 4094380
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

تجلیل باشکوه از دانش‌آموزان حافظ قرآن در مصر + فیلم

جشن باشکوه تجلیل از صدها دانش آموز حافظ قرآن با حضور گسترده علاقمندان به قرآن و فعالیت‌های قرآنی در یکی از روستاهای مصر برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از صدی البلد، کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر عکس‌ها و فیلم‌هایی از مراسم باشکوه فارغ التحصیلی تعدادی از حافظان کتاب خدا در شهر الصف در استان الجیزه (شمال مصر) به اشتراک گذاشتند.

این مراسم به شکلی شاد و مهیج از سوی مرکز جوانان حفظ قرآن «الإمام» در روستای «غمازة الکبری» برگزار شد که در آن از 481 حافظ قرآن دختر و پسر در حضور هیئتی از علمای الازهر تقدیر به عمل آمد.

مرکز جوانان روستای غمازة الکبری هر ساله جشن‌های بزرگی را برای تجلیل از حافظان قرآن با حضور علمای الازهر، تعدادی از اعضای پارلمان مصر و چهره‌های مردمی و دولتی این کشور برگزار می‌کند؛ اما صحنه‌هایی که از جشن امسال منتشر شده بی‌نظیر بوده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده‌ای از طریق حساب‌های خود، صحنه‌های جشن و سازماندهی هماهنگ دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت‌کننده در این مراسم را منتشر و رسانه‌های مصر آن را زیباترین تصویر از مصر توصیف کردند.

تصاویر هوایی این جشن هم نشان از شرکت صدها دانش‌آموز در این مراسم در فضایی شاد بود که با تشویق پیاپی خانواده‌های دانش‌آموزان همراه بود.

ویدئویی از این مراسم نشان می‌دهد که بچه‌ها با لباس‌های سفید و حمایل قرمز، زنجیره انسانی تشکیل می‌دهند و دختران حافظ قرآن هم لباس‌هایی سبز با حمایل سفید دارند و در میان هلهله حضار گواهی و تقدیرنامه حفظ قرآن را دریافت می‌کنند.

 عبدالله رشدی، یک مبلغ الازهر در توئیتر آورده است: اینها نمونه‌هایی هستند که باید به آنها افتخار کرد. اینها بهترین‌ها هستند که کشور و جامعه ما را نشان می‌دهند نه کسانی که فساد و نابودی و کارهای ضد دینی را خط مشی خود قرار داده‌اند. کتاب خدا عزت ماست و دین ما روش زندگی ماست. خداوند مصر ما را حفظ کند.

 
انتهای پیام
captcha