تشریح برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در خراسان‌رضوی
کد خبر: 4096179
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

تشریح برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در خراسان‌رضوی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی، برنامه‌های مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز در استان را تشریح کرد.

یوم‌الله 13 آبانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز، ۱۰ آبان‌ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های یوم‌الله ۱۳ آبان‌ که با حضور اصحاب رسانه در محل این نهاد برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: مراسم راهپیمایی ضد‌استکباری مردم بابصیرت و اقشار مختلف مردم مشهد در یوم‌الله 13 آبان ساعت 9 صبح از میدان شهدا به طرف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در پایان این مراسم نیز پس از حضور در میعادگاه نماز جمعه واقع در رواق امام خمینی(ره) و اماکن متبرکه رضوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، بیانیه‌ای توسط سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرائت می‌شود.

سلطانی افزود: همچنین زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر استان در روز چهارشنبه 11 آبان‌ماه ساعت 9 صبح به‌صورت نمادین در مدرسه مصلی‌نژاد ناحیه یک آموزش و پرورش مشهد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار و همزمان در شبکه شاد نیز پخش می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین مراسم مختلف فرهنگی و ضداستکباری مانند مسابقات، همایش‌ها، تبلیغات محیطی مدارس، نصب بنر و استفاده از پرچم جمهوری اسلامی در راهپیمایی که با حضور دانش‌آموزان، فرهنگیان و اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود را خواهیم داشت.

سلطانی بیان کرد: در مرکز صداوسیمای استان و رادیو زیارت نیز علاوه بر اجرای 20 عنوان برنامه‌ در روز 13 آبان، چهار ساعت برنامه زنده، مصاحبه خبرنگاران با راه‌پیمایان، پوشش مراسم سخنرانی و خطبه‌های نماز جمعه و میزگردهای مناسبتی در همان روز از طریق صداوسیمای استان پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: برپایی‌ غرفه‌های فرهنگی در میدان‌ شهدا و مسیر راهپیمایی توسط تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، تهیه بسته‌های محتوایی توسط نهادهای فرهنگی تبلیغی برای استفاده روحانیون و مبلغان و بارگزاری آنها در سایت مسجدنا و قرائت بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توسط یک دانش‌آموز و یک دانشجو در عرصه میدان شهدا را می‌توان از دیگر برنامه‌های این روز نام برد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح استان، نمایشگاه‌ هنرهای تجسمی و نگارخانه‌ای و اجرای تئاتر هنری با موضوع استکبارستیزی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تهیه و توزیع ویژه‌برنامه 13 آبان توسط برخی روزنامه‌ها در این روز نیز از برنامه‌های طراحی شده برای این روز است.

سلطانی گفت: همچنین برگزاری تریبون آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی، پخش مستند، چاپ نشریه بسیج دانشجویی و دعوت از دانشجویان برای شرکت در راهپیمایی دانشجویان به اتفاق خانواده‌ها و صدور بیانیه دانشجویی 13 آبان نیز از برنامه‌های بسیج دانشجویی است که برای این روز تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: همچنین حضور جمعی از طلاب خارجی جامعه‌المصطفی العالمیه(ص) مشهدمقدس در راهپیمایی ضداستکباری 13 آبان‌ماه و برپایی غرفه استکبارستیزی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل آموزش‌وپرورش در مسیر راهپیمایی شامل قصه‌گویی، شعرخوانی و اجرای نمایشنامه را در این روز خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین طی هماهنگی‌های صورت گرفته قصد داریم که سرویس‌دهی رایگان قطارشهری، خطوط بی‌آرتی و اتوبوس‌ها در صبح روز راهپیمایی برای تسهیل در ایاب‌وذهاب مردم، فضاسازی شهری به‌ویژه در مسیر راهپیمایی و میادین سطح شهر توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این روز انجام شود.

سلطانی در پایان گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، یادمان شهید فهمیده، اطلاع‌رسانی و دعوت از ورزشکاران برای شرکت در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان، دعوت از سخنران و بیان مطالب و تبیین حوادث یوم‌الله 13 آبان در اماکن متبرکه رضوی، اطلاع‌رسانی در بین‌الصلوتین نمازهای یومیه، درج مطالب این ایام در پانل‌های حریم حرم و ارسال پیامک به گروه‌های هدف را می‌توان از دیگر برنامه‌های تهیه شده برشمرد‌.

انتهای پیام
captcha