اعلام برنامه‌های گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی در فارس
کد خبر: 4096296
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

اعلام برنامه‌های گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی در فارس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی را در این استان تشریح کرد و گفت بخشی از این برنامه‌ها از ابتدای هفته اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 10 آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن 13 آبان و مناسبت‌های آن گفت: روز سیزدهم آبان به واسطه سه رویداد؛ تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در سال ۴۲، شهادت دانش‌آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، به عنوان روز ملی استکبارستیزی نامیده شده است.

وی این ایام را فرصتی مناسب برای تبیین ابعاد مختلف از اقدامات استکبارجهانی به ویژه آمریکا در مسیر دشمنی با اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: طی ۲ سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، امکان برگزاری تجمع‌ در سالروز سیزدهم آبان فراهم نبود اما امسال با توجه به افت محسوس شیوع کرونا شرایط برای برپایی مراسمی باشکوه و تاثیرگذار فراهم بود و اغتشاشات بیش از یک ماه گذشته در بعضی نقاط کشور و به ویژه حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و شهادت مظلومانه شماری از هموطنانمان در این مکان مقدس، اهمیت برگزاری مراسم و گرامیداشت این مناسبت را دوچندان کرده است.

ملک‌مکان با بیان اینکه امسال، برنامه‌های گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی از ابتدای همین هفته آغاز شد، گفت: اهمیت جهادتبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری، با وقایع و اتفاقات چهل روز اخیر، بیش از پیش مشهود شده است لذا از ابتدای این هفته جلساتی را در سطوح مدارس و کلاس‌های درس و دانشگاه‌ها به شکل پرسش و پاسخ و در راستای تبیین مسائل و پاسخگویی به سؤالات و شبهات، آغاز کرده‌ایم که امیدواریم در طول سال نیز تداوم داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری اینکه در این جلسات تبیینی از اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان استفاده و مسائل برای دانشجویان و دانش آموزان تبیین شده است، گفت: در این برنامه‌ها با محوریت روشنگری پیرامون استکبار جهانی و اقدامات استکباری اجرایی شده علیه ایران اسلامی به ویژه دشمنی‌های آمریکا، جنایات، توطئه‌ها و تحریم‌ها و ... برای گروه‌های مختلف در فضایی مناسب و در قالب گفت و گوی دوطرفه، تبیین و تشریح خواهد شد.

وی، پاسخگویی به شبهات موجود در سطوح مختلف جامعه و ایجاد ارتباطی مطلوبتر برای تبیین اقدامات، تأثیرات و اهداف نظام اسلامی را یکی از ضرورت‌ها به ویژه در فضای کنونی دانست و افزود: ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌ها در همین راستا دنبال شده است.

طنین زنگ استکبارستیزی در مدارس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس یکی از برنامه‌های اصلی امسال در بزرگداشت ۱۳ آبان را به صدا در آوردن زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور به شکل همزمان اعلام کرد و گفت: این برنامه در فارس نیز اجرا می‌شود.

ملک‌مکان اضافه کرد: مراسم نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در شیراز به شکل نمادین در مدرسه شاهد سیداحمد خمینی(ره)، محل تحصیل شهید محمدرضا کشاورز، از شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی، هدف از این اقدام را آشناکردن هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان دانش آموز با استکبار و عوامل استکبار و اقدامات استکبار از گذشته تاکنون در سطح جهان و دشمنی استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اصلی‌ترین برنامه گرامیداشت روز استکبارستیزی مربوط به جمعه ۱۳ آبان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: روال گذشته برگزاری یک تجمع و انجام سخنرانی و قرائت بیانیه بود، اما امسال و با توجه به وقایع اخیر و اغتشاشاتی که منجر به شهادت مظلومانه نیروهای انتظامی و بسیجیان و مدافعان امنیت در نقاط مختلف کشور و البته شهادت ۱۳ نفر در حمله تروریستی شیراز شد، برنامه راهپیمایی پیش‌بینی شده است.

مسیر راهپیمایی 13 آبان در شیراز

وی بیان کرد: راهپیمایی روز 13 آبان همزمان با سراسر کشور در شیراز رأس ساعت 9:30 صبح آغاز می‌شود؛ مسیر تعریف شده، از میدان شهدا (شهرداری) به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) است و در نهایت راهپیمایان به مصلای نماز جمعه، هدایت خواهند شد.

ملک‌مکان ادامه داد: در مسیر راهپیمایی که از خیابان پیروزی به سمت خیابان ۹ دی و در نهایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) است، موکب‌هایی عمدتاً با متولی‌گری دانش آموزان و دانشجویان، با هدف ارائه بسته‌های فرهنگی برای پاسخگویی به شبهات برپا می‌شود احتمالا پذیرایی از شرکت کنندگان در این مراسم هم خواهد بود.

وی با بیان اینکه محل تجمع پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان شیراز، مصلای نماز جمعه است، گفت: با توجه به همزمانی روز ملی استکبارستیزی با هفتمین روز شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا را در دستور کار داریم، از طرفی چون سه تن از شهدای این حمله تروریستی از دانش آموزان بودند، حضور دانش‌آموزان در این مراسم مؤثرتر خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری اینکه سخنران مراسم پایانی، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود، گفت: در این مراسم به مناسبت هفتم شهدای حرم مطهر شاهچراغ، مراسم نوحه‌سرایی و عزاداری نیز به شکل ویژه برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان از برگزاری برنامه‌هایی مشابه در همه شهرهای استان فارس خبر داد و با یادآوری اینکه همزمان مراسم هفتم شهدای حمله تروریستی شیراز هم برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل در دسترسی شهروندان به محل شروع راهپیمایی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، یکی از اهداف مهم این مراسم را تأکید بر لزوم وحدت، همدلی و هماهنگی مردم برای خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی علیه ملت مظلوم ایران دانست و گفت: در این مراسم اعلام انزجار از اقدامات تروریستی و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن نظم و امنیت کشور و ایجاد اغتشاش، در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه نیازمند تغییر در شیوه برگزاری برنامه‌های مناسبتی برای تأثیرگذاری بیشتر و عمیق‌تر هستیم، از همه صاحب‌نظران در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... در سطوح مختلف جامعه دعوت کرد که پیشنهادهای خود را برای روزآمد کردن برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ارائه دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: این نهاد، از همه پیشنهادها استقبال خواهد کرد و پس از گردآوری آن‌ها، نسبت به بررسی امکان اجرا و شیوه عملیاتی شدن آن‌ها در سطح استان، هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ملک‌مکان تأکید کرد: استان فارس به واسطه برخورداری از بسترهای دانشگاهی و حوزوی مناسب و همچنین وجود ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، امکان پیشنهاد و تدوین برنامه‌های متفاوت برای اثربخشی بیشتر اهداف برگزاری مناسبت‌ها را دارد.

انتهای پیام
captcha