جلسه ساماندهی ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4097567
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

جلسه ساماندهی ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار در بوشهر برگزار شد + عکس

جلسه ساماندهی ازدواج مجدد با محوریت بانوان سرپرست خانوار و بیان چگونگی اجرای طرح «دوباره زندگی» با حضور مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر در محل سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد.

جلسه ساماندهی ازدواج مجددبه گزارش ایکنا از بوشهر، محمدرضا میری، مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر، در جلسه ساماندهی ازدواج مجدد با محوریت بانوان سرپرست خانوار، که شامگاه ۱۵ آبان‌ماه در محل سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: باید هرگونه مددرسانی به اجرای طرح «دوباره زندگی» با همکاری تشکل‌های اندیشه‌ورز و مردم‌پایه، مبتنی بر زندگانی شرافتمندانه، پایدار و آگاهانه انجام شود.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه  از فعالیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات استقبال می‌کنیم، افزود: هرگاه کار مردم را به مردم واگذار کردیم مورد حمایت مردم قرار گرفته و موفق شده‌ایم. بنابراین آمادگی خود را برای حمایت از مردم بوشهر اعلام می‌کنیم زیرا مردم صاحبان اصلی مملکت هستند. 

وی با اشاره به اینکه کمیته‌امداد امام خمینی(ره) بوشهر در راستای اهدای جهیزیه به جامعه مددجویی در بحث سند ملی ازدواج و جوانی جمعیت در رتبه اول کشور در بین استان‌ها را دارد، گفت: استان ولایتمدار بوشهر در زمینه وفاق، همدلی و نوع‌دوستی جزو استان‌های بی‌نظیر در کشور است لذا باید در حوزه ساماندهی ازدواج و گسترش الگوی «دوباره زندگی» اقدام به برنامه‌‌ریزی و فرهنگ‌سازی کرد زیرا تشکیل زندگی مجدد مختص بانوان سرپرست خانوار نیازمند پژوهش‌های آسیب‌شناسی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و فرهنگ‌سازی و تأمین سبدهای جهیزیه است. 

حسین اسدی‌راد، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز در این جلسه به حفظ کرامت انسانی جامعه هدف در سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: نگاه اجتماعی استاندار بوشهر در قرارگاه «خانواده و جوانی جمعیت» نسبت به تشکیل زندگی مجدد بانوان سرپرست خانوار یک نگاه ژرف و دغدغمند است که می‌طلبد برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های ستاد ساماندهی به‌منظور اجرای موفق الگوی «دوباره زندگی» با همکاری نهادهای مردمی به سوی جامعه خارج از جامعه مددجویی سوق داده شود و به مردمی‌سازی این نوع مطالبه‌ها و اقدامات جهادی بپردازیم. 

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در ادامه گفت: در بحث آشناسازی و اغنا‌سازی جامعه هدف به کمک مراکز مشاوره و روانشناختی و رسانه‌های ویژه در سبک زندگی به‌ مانند خبرگزاری بین‌المللی قرآن و دیگر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در راستای گره‌گشایی اغناسازی اجتماعی نیاز است. 

اسدی‌راد بیان کرد: ادارات بهزیستی و کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) نقش تهسیلگری و برنامه‌ریزی برای جامعه مددجویی و افراد آسیب‌پذیر جامعه دارند. پس می‌طلبد که در زمینه اجرای طرح «دوباره زندگی» و حتی در رفع آسیب از فرآیند زندگی افرادی که در تجربه زندگی زوجی دچار مشکل شده‌اند یک پایش با سرفصل‌های تحول‌آفرین انجام پذیرد. 

حجت‌الاسلام والمسلین احمدرضا یزدان‌پناه، کارشناس سبک زندگی مؤسسه پیوند سبز استان بوشهر، در این جلسه با اشاره به تفسیر آیه ۲۲ سوره مبارکه نور، بیان کرد: مهم‌ترین اصل معاشرت در سبک زندگی صحیح، پایدار و جاودانه در «أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ» مطرح است. 

تجربه‌آموزی کلید موفقیت انسان است 

مشاور امور خانواده مؤسسه پیوند سبز بوشهر در ادامه تأکید کرد: مهم‌تر از انفاق در اصل «وَ لا يَأْتَلِ أُولُوا الْفَضْلِ‌» است یعنی هر احسان معنوی و احسان مادی نیازمند استمرار در آن و همچنین نیز استفاده از امكانات دانشی و پژوهشی افراد تجربه‌دار و فرهیخته است. 

حجت‌الاسلام یزدان‌پناه با بیان این مطلب که بخشش گناهان شما از سوی خداوند در گرو بخشش دیگران از ناحیه شماست، افزود: آدم‌هایی که دارای ایمان هستند همواره ذهن منعطفی دارند و در دایره ایمان و تقوا زندگی می‌کنند. 

کارشناس سبک زندگی مؤسسه پیوند سبز بوشهر بیان کرد: عفو، بخشندگی و گذشت موجب جلب مغفرت الهى است و باید این امور در سطح جامعه نهادینه و تبدیل به فرهنگ عمومی شود. 

وی دستیابی به پایش جامع در اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح «دوباره زندگی» به‌منظور ازدواج مجدد «بانوان سرپرست خانوار» را امری مهم دانست و عنوان کرد: با اجرایی شدن این طرح از طریق سامانه‌های برخط در عرصه نوآوری و فناوری چندرسانه‌ای می‌شود به جدول تحلیل و طبقه‌بندی اطلاعات جامعه هدف بر مبنای آمار رسمی ادارات ثبت‌احوال و ثبت اسناد اقدام امید افزایی شکل بگیرد و اهداف این طرح محقق شود و به مقصد خود برسد.

زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه پیوند سبز استان بوشهر، در این محفل هم‌اندیشی بر ساماندهی و حمایت از جامعه هدف در دو بخش مددجویی و عمومی تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم شاهد حمایت ویژه‌ای از زنان آسیب‌دیده در سایر بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انجام گیرد باید اداره‌کل آموزش و پرورش، تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، جهاددانشگاهی و دادگستری، رسانه‌های فعال در حوزه دین و زندگی خانوادگی، دفاتر بنیاد علوی و آستان قدس رضوی، ادارات ثبت‌احوال و ثبت اسناد و همچنین نیز نخبگان جامعه قرآنی و فرهنگی به مجموعه‌ بهزیستی و کمیته‌امداد امام خمینی(ره) دست یاری بدهند.

ضرورت رویش زندگی شرافتمندانه و پایدار

مدیرعامل مؤسسه پیوند سبز بوشهر در ادامه اظهار کرد: مددرسانی به طرح «دوباره زندگی» باید مبتنی بر ساختار رویش زندگی شرافتمندانه، پایدار و آگاهانه انجام شود زیرا این طرح در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خواسته سیاست‌های کلی نظام بر اساس فرامین ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است. 

یادآور می‌شود، نماینده دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر، سردبیر نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» و معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر در حوزه قوانین زندگی مشترک و ارائه کمک هزینه مشاوره ازدواج و فرهنگ‌سازی تشکیل زندگی مجدد آقایان و بانوان سرپرست خانوار به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

دکتر حسین اسدی‌راد، مدیرکل بهزیستی بوشهر

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha