اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن
کد خبر: 4098068
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن

«مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن آغاز شد» از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 17 آبان‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز دو خبر با عناوین «عمامه‌بوسی جوانان پاسخی به اهانت‌ها به ساحت روحانیت+فیلم» و «ترتیل صفحه 593 قرآن/ 6 آزمون دشوار+فیلم، متن و مفاهیم» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن آغاز شد» می‌خوانیم: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جز، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل هفدهم آبان در سالن امام علی علیه‌السلام مجتمع امام خمینی(ره) تهران آغاز شد. بر اساس این اطلاعیه، تعداد 24 داور در بخش‌های تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ، این مرحله از مسابقات را بر عهده دارند. در حال حاضر و نخستین روز از این رقابت‌ها، اجرای شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل آقایان داوری می‌شود. بر پایه این گزارش، مسابقات برادران از روز سه‌شنبه مورخ 17‌‏ آبان تا روز دوشنبه 23‌‌‏ آبان و مسابقات خواهران از روز چهارشنبه مورخ 25‌‏ آبان تا روز دوشنبه مورخ 29‌‌‏ آبان در مجتمع امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

«معنای آزادی از نگاه انقلاب اسلامی / وضع آزادی متدینان در فرانسه» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «وجود نسخه قدیمی قرآن کریم مربوط به قرن ۱۲ میلادی در قزاقستان» می‌خوانیم: علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آستانه به همراه مجید آلی‌گر، سرپرست وابستگی فرهنگی کشورمان در آلماتی با اوسیان آوا بختجمال کایربیک قیزی، رئیس کتابخانه ملی جمهوری قزاقستان، دیدار و گفت‌وگو کردند. طالبی‌متین در سخنانی، با استقبال از ایجاد ارتباط و توسعه مبادلات کتاب با کشور قزاقستان گفت: کتاب بستر مهم و زمینه مناسب گسترش روابط فرهنگی ایران و قزاقستان است. بیش از هزار کتابخانه در شهرهای مختلف ایران وجود دارد و در پنج کتابخانه بزرگ کشورمان، بیش از یک ‌میلیون جلد کتاب نگهداری می‌شود. کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز به لحاظ تعداد کتب و کیفیت ارائه خدمات یکی از بهترین‌هاست و مایه مسرت است که کتابخانه ملی قزاقستان و کتابخانه ملی ایران همکاری می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران میزبان بیش از ۳‌ هزار ناشر و بیش از ۶۰ کشور است. علاقه‌مندیم به‌ عنوان رئیس کتابخانه ملی قزاقستان در این نمایشگاه مشارکت فعال داشته باشید تا با صنعت نشر در ایران و کتاب‌های متعددی که چاپ می‌شود، آشنا شوید تا تبادل تجربیات میان دو طرف شکل بگیرد.

آلی‌گر، سرپرست وابستگی فرهنگی کشورمان در قزاقستان از آمادگی خود جهت برگزاری نمایشگاه خوشنویسی قرآنی در محل کتابخانه ملی قزاقستان خبر داد. اوسیان آوا بختجمال کایربیک قیزی، رئیس کتابخانه ملی جمهوری قزاقستان نیز در سخنان خود، مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات فراوانی در بخش مرمت کتب نسخ خطی دارد و ما تاکنون کارشناسان خود را به منظور گذراندن دوره‌های آموزشی نحوه مرمت کتب نسخ خطی و گنجینه‌های موجود در کتابخانه به ایران اعزام کرده‌ایم. ما در کتابخانه ملی جمهوری قزاقستان توفیق در اختیار داشتن قرآن کریم مربوط به قرن دوازدهم را داریم که این مجموعه نفیس نیازمند مرمت است و کارشناسان نسخ خطی جمهوری ترکیه علاقه‌مند هستند نسبت به مرمت آن اقدام کنند. اگر جمهوری اسلامی ایران این تمایل را داشته باشد تا در این کار خیر مشارکت کند، لازم است نسبت به اعزام کارشناسان خود با تجهیزات کامل به این مرکز اقدام کند تا زمینه‌های انجام این مهم محقق شود.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «اعزام هفته‌ای ۱۱۰ نفر به سوریه/پرواز زیارتی سوریه تنها از مشهد انجام می‌شود»، «بازدید رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها از انجمن زرتشتیان تهران» و «دیدار دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با علمای شام» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، نیز امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری پنج خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «کتاب هیرمان منتشر شد» آمده است: کتاب «هیرمان»، به قلم رعنا مرادی‌نسب توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است. در بخشی از مقدمه کتاب «هیرمان» که دهمین جلد از عناوین ناشر درباره خاطرات مردمی از ایام شهادت سردار سلیمانی است، می‌خوانیم: «بهار ۱۳۹۸ کسی چه می دانست از عمر پربرکت سرلشکر قاسم سلیمانی که قاعده دنیا و دنیاپرستان را برهم ریخته، کمتر از یک سال باقی مانده است؟! سرلشکری که مردمش او را با نام کوچکش صدا می زدند. دور فلک چرخید و همان روزهای اول فروردین، استان‌هایی از کشور گرفتار سیل شد. دولت وقت، امکاناتش را بسیج کرد و اولین استان گرفتار در سیل به مدد رسانه‌ها، در توجه مردم و گروه‌های جهادی قرار گرفت تا خانه‌های سیل زده را از آب و گل درآورند، اما شوربختانه لرستان و خوزستان از این توجه محروم ماندند. سیل ویرانگری که گل‌ولای به جای مانده از آن، خانه‌ها را تا سقف پر کرد و مردم را بی پناه.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « مرزهای کتابفروشی‌ها به اندازه مرزهای ایران گسترش یافت/ خرید ۴۰ میلیاردی مردم از کتابفروشی‌ها»، «سی‌امین دوره هفته کتاب رویدادی مردمی و عمومی/ حداقل ۴۰ میلیارد تومان خرید کتاب به سمت کتابفروشی‌ها می‌رود»، «دومین نشست «نگاهی به وضعیت فعلی چاپ و نشر در افغانستان» برگزار می‌شود» و «مست و سنگستان؛ یک روایت بدون تعارف از دوران اسارت» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک خبر با عنوان «عاقبت راستگویی در قیامت» منتشر کرده است.

 

انتهای پیام
captcha