دعوت از نخبگان برای حل مسائل کشور در قالب طرح شهید بابایی
کد خبر: 4098083
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

دعوت از نخبگان برای حل مسائل کشور در قالب طرح شهید بابایی

بنیاد ملی نخبگان از شرکت‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای حل مسائل با بهره‌مندی از توان اجتماع نخبگانی در قالب رویدادهای رقابتی مسئله‌محور طرح شهید بابایی دعوت به عمل آورد.

به گزارش ایکنا، به نقل از بنیاد ملی نخبگان، براساس فراخوان بنیاد ملی نخبگان، شرکت‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی می‌توانند از طریق رویدادهای رقابتی مسئله‌محور طرح شهید بابایی در راستای بهره‌مندی از توان اجتماع نخبگانی برای حل مسائل خود، اقدام کنند.

بنیاد ملی نخبگان، در راستای ارتقای «زیست‌بوم علم – فناوری – اقتصاد و مدیریت» کشور و افزایش اثرگذاری اجتماع نخبگانی کشور بر این زیست‌بوم، از توسعه رویدادهای رقابتی مسئله‌محور که حول مسائل صنعت و جامعه شکل می‌گیرند، در قالب «طرح شهید بابایی» حمایت می‌کند.

بنیاد نخبگان در این راستا، تاکنون مجموعه‌های متعددی که توانمندی برگزاری رویدادهای مسئله‌محور با داوری‌های علمی و پی‌گیری نتایج آن‌ها تا حصول نتیجه را دارند شناسایی کرده و با اعطای کمک‌هزینه و امتیاز فعالیت نخبگانی، اجتماع نخبگانی را برای شرکت در این‌گونه رویدادها ترغیب می‌کند. لذا بنیاد ملی نخبگان از تمام شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که مشکلاتی حل‌نشده دارند که حل آن‌ها، در کنار تخصص لازم، نیاز به خلاقیت دارد و به رقابت گذاشتن آن در میان جمع وسیعی از افراد مستعد، می‌تواند منجر به دست‌یابی به راه حل بهینه شود، دعوت می‌کند با طرح موضوع با بنیاد ملی نخبگان، در این طرح مشارکت کنند.

شرکت‌هایی که به‌دنبال شناسایی و جذب و سرمایه‌گذاری بر توانمندی استعدادهای برتر هستند و سازمان‌هایی که مأموریت جریان‌سازی برای ورود دانشجویان، دانش‌آموختگان و متخصصان، به موضوعات اولویت‌دار کشور را دارند نیز از دیگر نهادهای مناسب برای ورود به این طرح به شمار می‌روند.

شایان ذکر است از ابتدای راه‌اندازی این طرح در سال 1399 تاکنون 17رویداد رقابتی ذیل عنوان طرح شهیدبابایی برگزار شده و یا در حال برگزاری است و بیش از 10 هزار نفر در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://babaei.bmn.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha