اختتامیه جشنواره قرآن و عترت گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4100566
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱

اختتامیه جشنواره قرآن و عترت گیلان برگزار می‌شود

آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری هفته قرآن و عترت استان گیلان و جام قرآنی ضحی یکشنبه، ۲۹ آبان‌ماه در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره قرآن و عترت و جام قرآنی ضحی در گیلان

امیرحجت مرادی، دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری اختتامیه جشنواره قرآن و عترت استان خبر داد و اظهار کرد: اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری هفته قرآن و عترت استان گیلان و «جام قرآنی» ضحی یکشنبه، 29 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین اختتامیه ساعت 17:30 در تالار مرکزی رشت با حضور علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد منیری، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن وزارت ارشاد و مسئولان استانی برگزار و در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف با اهدای تندیس جشنواره، لوح و جوایز نقدی تقدیر می‌شود.

مرادی گفت: نخستین جشنواره قرآن و عترت گیلان با محورهای «آثار رادیویی، تلوزیونی و مطبوعات»، «کتاب، پایان‌نامه و مقاله»، «سوگواره، سرودهای آیینی، فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی»، «صنایع دستی و مسابقات قرآنی»، «تجلیل از نخبگان قرآنی و چهره‌های ماندگار»، «نشست‌های علمی، تخصصی و محافل قرآنی» برگزار و حدود 80 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

نخستین جشنواره قرآن و عترت استان گیلان با هدف شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری جهت ترویج آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آنها به استعدادهای بالفعل، به‌منظور تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم قرآن و عترت با زبان هنر به همت مؤسسه قرآن و عترت تسنیم رشت و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha