نخستین کارگاه «ترویج معارف نهج‌البلاغه» در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4100963
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

نخستین کارگاه «ترویج معارف نهج‌البلاغه» در بوشهر برگزار شد + عکس

نخستین کارگاه «ترویج معارف نهج‌البلاغه» با حضور سردار حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر امروز،۲۹ آبان‌ماه در سالن اجتماعات ناخدا‌ دوم شهید عسکر محتاج برگزار شد. 

سردار حسین کارگربه گزارش ایکنا از بوشهر، سردار حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، در کارگاه «ترویج معارف نهج‌البلاغه» اظهار کرد: امام علی(ع) در کتاب نهج‌البلاغه می‌فرمایند: لشکریان و سربازان و رزم‌پوشان در جهت حراست و برقراری امنیت پایدار در کشور آماده جانفشانی باشند. حراست کنندگان از مرزهای آرمانی یک میهن اسلامی در نیروهای مسلح و نظامی به‌ وسیله برقراری امنیت در کشور و دفاع از دین به عزت الهی دست پیدا می‌کنند. 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر با بیان این مطلب که امنیت جز به‌ دستان نیروهای مسلح پایدار نمی‌ماند و قوام پیدا نمی‌کند، افزود: کارکنان نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی باید قدر این لباس را بدانند، زیرا این لباس و مسئولیت دفاع از مرزهای سرزمینی و آرمانی بسیار شریف و مقدس است. 

وی کتاب شریف نهج‌البلاغه را درسنامه زندگی برای همه ادیان توحیدی خواند و گفت: نامه ۳۱ در کتاب نهج‌البلاغه که وصیتنامه حضرت امام علی(ع) به امام حسن‌مجتبی(ع) بعد از بازگشت از جنگ صفین است که به‌عنوان یک آیین‌نامه با ویژگی‌های خاص و دستورالعمل زندگی واقعی به‌جهت کسب شرافت و عزت در دنیا و آخرت است را برای همکاران و فرزندان و خانواده خود، بازخوانی و تبیین کنید. پس بهتر است با فرازهای کتاب نهج‌البلاغه بیشتر آشنا شوید. 

وقف ۵ هزار کتاب نهج‌البلاغه در ۳۰۰ روستا 

سردار کارگر از وقف ۵ هزار جلد کتاب نهج‌البلاغه توسط اشخاص خیر در استان بوشهر خبر داد و گفت: کتاب‌های نهج‌البلاغه در مرحله نخست توسط خیرین با نیت برگزاری کلاس‌های آموزشی و تربیتی و پژوهشی در ۳۰۰ روستا و ۴۰ شهر خریداری و به بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان‌های بوشهر وقف و اعطا شد. همچنین برای شیوه تدریس این کتاب شریف، یک‌ دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه‌خوانی با ۱۵ سرفصل برگزار شد.

وی با اشاره به خطبه ۱۹۳ نهج‌البلاغه که معروف به خطبه همام در توصیف و معرفی ویژگی‌های انسان‌های باتقوا از کلام حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) است، گفت: از آنجایی که خطبه همام دارای یک متن بسیار عارفانه و بزرگ است که از روحی بلندمرتبه و قدسی سرچشمه گرفته است، به بخشی از ویژگی‌های فردی و اجتماعی افراد پرهیزکار و رابطه آنها با خداوند متعال بیان شده است. 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در ادامه افزود: پس پروردگار یکتا از آفرینش خَلق، روزى و معیشتشان را با روش حکیمانه‌اى در میان آنان تقسیم کرد و هر یک را در جایگاه دنیوى‌اش جاى داد. همچنین پرهیزکاران که در این دنیا گفتار راستگویی پیشه کرده‌اند و صاحب فضایلى هستند، لباسشان میانه‌روى و راه رفتنشان تواضع و فروتنى است. چشمان خویش را از آنچه خداوند بر آنان حرام کرده فرو نهاده‌اند و گوش‌هاى خود را وقف شنیدن علم و دانشى کرده‌اند که براى آنان سودمند است، حال آنان در بلا همچون حالشان در آسایش و رفاه است. 

یادآور می‌شود، نخستین کارگاه «ترویج کتاب شریف نهج‌البلاغه» با حضور سردار حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر و علیرضا یزاف، مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر از سوی واحد قرآن عترت و نماز عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با همکاری معاونت رسانه‌ای بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر امروز، ۲۹ آبان‌ماه، در سالن اجتماعات ناخدا‌ دوم شهید عسکر محتاج برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha