اجرای برنامه‌های قرآنی بزرگترین دفاع از موازین اسلامی است
کد خبر: 4101120
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

اجرای برنامه‌های قرآنی بزرگترین دفاع از موازین اسلامی است

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت گیلان گفت: اجرا و حمایت از برنامه‌های قرآنی بزرگترین دفاع از موازین انقلاب و اسلام بوده که جشنواره قرآن و عترت با بخش‌های متنوع فرهنگی و برگزاری جام قرآنی و همچنین محافل انس با قرآن در شهرستان‌های مختلف تبلور بارز جهاد تبیین است.

امیرحجت مرادی دبیر اجرایی جشنواره قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از گیلان، امیرحجت مرادی، دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت گیلان عصر امروز، 29 آبان‌ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری هفته قرآن و عترت استان گیلان و جام قرآنی «ضحی» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ ذی‌الحجه(عید غدیر تا روز مباهله) که بیشترین آیات قرآن نازل شده، به همین مناسبت پیشنهاد نامگذاری هفته قرآن و عترت استان با هدف دفاع از مبانی قرآن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که به تصویب رسید.

وی در خصوص هدف جشنواره فرهنگی_هنری هفته قرآن و عترت افزود: هدف این جشنواره با بخش‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای این است که جامعه حرفه‌ای هنری، رسانه‌ای و فرهنگی را دعوت کنیم تا با بهره‌مندی از مبانی قرآن و اهل‌بیت(ع) آثار ماندگاری را خلق کنند.

مرادی با بیان اینکه نخستین جشنواره قرآن و عترت استان گیلان در ۸ بخش برگزار شد، گفت: اجرا و حمایت از برنامه‌های قرآنی بزرگترین دفاع از موازین انقلاب و اسلام بوده که جشنواره قرآن و عترت با بخش‌های متنوع فرهنگی و برگزاری جام قرآنی و همچنین محافل انس با قرآن در شهرستان‌های مختلف تبلور بارز جهاد تبیین است. جهاد تبیین یعنی جامعه هنری و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که بر خلاف تصور عموم، بسیار افراد متدین و همدلی هستند در برگزاری این جشنواره‌ هم همدلانه همراهی کردند.

وی ادامه داد: در بخش مسابقات این جشنواره برای اولین بار مسابقات قرآن به صورت تیمی با حضور ۶۵ تیم قرآنی از مؤسسات و فعالین قرآنی حضور یافتند و مسابقات به شکل قهرمانی در یک‌روز برگزار شد. با توجه به اینکه مباحثه حلقه مفقوده حفاظ قرآن در استان است لذا این مسابقات باعث تقویت روحیه جمعی شد.

وی با بیان اینکه همه تیم‌های قرآنی بخش مسابقات به‌نام شهدای قرآنی نامگذاری شد، تصریح کرد: ۱۸۰ شهید قرآنی در استان داریم که با نامگذاری تیم‌ها به نام شهدای قرآنی استان، اقدام خوبی در معرفی این شهدا به جوانان و نوجوانان قرآنی بود که مورد توجه قرار گرفت.

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت استان گیلان با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که میزبان برگزاری جام قرآنی در استان باشیم، افزود: آثار بخش هنری که به دبیرخانه دائمی جشنواره قرآن و عترت استان رسیده با ارزیابی‌های صورت گرفته از نظر محتوایی قابلیت اجرای صحنه یا تبدیل به فیلم شدن را دارد، این امکان وجود دارد که با پشتیبانی از جامعه هنری و حمایت از آثار آنان، در عرصه جهاد تبیین و خلق مبانی فاخر و ماندگار قرآنی تحولی ایجاد کرد.

مرادی برگزاری جشنواره قرآن و عترت را از مصادیق جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: با حمایت‌های بیشتر از چنین جشنواره‌هایی، خیلی از اتفاقات و بی‌مهری‌هایی که با حوادث اتفاق افتاد، شاهد نمی‌بودیم زیرا حافظان و قاریان قرآن سربازان ولایت هستند که همواره پای قرآن و انقلاب و اسلام ایستاده‌اند.

نخستین جشنواره قرآن و عترت استان گیلان به‌منظور تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم قرآن و عترت با زبان هنر به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان، مؤسسه قرآن و عترت تسنیم رشت و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha