برترین معماران مساجد جهان در ریاض تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4102093
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
اسفندماه؛

برترین معماران مساجد جهان در ریاض تجلیل می‌شوند

تاریخ اهدای جوایز برندگان چهارمین دوره جایزه عبداللطیف الفوزان برای معماری مساجد اعلام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Arch Daily، هیئت داوران بین‌المللی چهارمین دوره (2020-2023) جایزه عبداللطیف الفوزان برای معماری مساجد دومین و آخرین نشست خود را در 11 تا 13 نوامبر 2022 (20 تا 22 آبان) در کویت برگزار کردند.

این نشست به ریاست معمار راسم بادران و با حضور همه هیئت داوران شامل معمار امره آرولات از ترکیه، معمار کاشف چاودوری از بنگلادش، هنرمند احمد مصطفی از بریتانیا و جامعه شناس ساری حنفی از فرانسه برگزار شد.

این نشست طی سه روز برگزار شد و طی آن هیئت داوران 22 پروژه برگزیده را بررسی کردند که در بین 4 قاره از 17 کشور در سراسر جهان وجود داشتند.

برای این نشست، 22 نمونه کار با جزئیات توسط 10 بازرس فنی تهیه شد که از آن مساجد بازدید و با همه معماران ملاقات کردند. این گروه در نهایت این نمونه کارها را به هیئت داوری در کویت ارائه کردند.

هیئت منصفه فهرستی از معیارها را با ملاحظات مختلف از طریق فرآیند انتخاب طرح‌های اعطا شده برای مساجد، از جمله ارتباط مسجد با محیط اطراف، تکامل اشکال جدید، هماهنگی با بافت‌های شهری، خدمت به جوامع و تطابق با فرهنگ‌های محلی تنظیم کردند.

در نتیجه، هیئت داوران پنج پروژه را انتخاب کردند تا در مراسمی که در تاریخ 5 مارس 2023 (14 اسفند) در موزه ملی ریاض در عربستان سعودی برگزار می‌شود، جایزه دریافت کنند.

هیئت داوران بین‌المللی در فوریه 2022 اولین نشست مجازی خود را برگزار کردند که در آن فهرست بلند 201 مسجد نامزد شده از 70 کشور  بررسی شد.

جایزه معماری مساجد عبداللطیف الفوزان یک جایزه معماری سه ساله است که در سال 2011 توسط شیخ عبداللطیف بن احمد الفوزان در عربستان سعودی برای بهترین طراحی معماری مساجد، ابداع و در حال حاضر در حال به پایان رساندن چهارمین دوره خود است.

انتهای پیام
captcha