زمینه حضور فعالان قرآنی در مساجد مهیا شود
کد خبر: 4102173
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

زمینه حضور فعالان قرآنی در مساجد مهیا شود

معاون آموزشی مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان با اشاره به راهکارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: ضرورت دارد زمینه برای حضور دوباره فعالان قرآنی در مساجد مهیا شود.

محمدزوری معاون مجمع السابقون سیستان و بلوچستانمحمد زوری، مدرس ممتاز  قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان درباره تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، گفت: بخشی از فرمایش مقام معظم رهبری برای تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی به ائمه جماعات و فعالان مسجدی و بخش دیگر به فعالان قرآنی بر می‌گردد.
 
وی با اشاره به فعالیت دارالقرآن‌ها، کانون‌ها و مؤسسات قرآنی در بیرون از مسجد، افزود: برای اینکه فعالیت‌های قرآنی در مرکز مساجد انجام شود باید زمینه حضور مجدد فعالان قرآنی در مسجد مهیا شود تا آنها پایگاه‌های قرآنی را اداره کنند، اگر فعالان قرآنی، مفسران، معلمان قرآن و مربیان انگیزه برگشت به مسجد را داشته باشند و فعالیت‌هایشان را در این مکان انجام دهند، شعار اصلی ما که رسول اکرم(ص) فرمودند؛ «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن» شکل خواهد گرفت.
 
معاون آموزشی مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسجد برای قرآن است، گفت: البته قرآن فقط ترتیل و قرائت نیست اما ارائه خوب با الحان خوش قرآن نیز موضوعیت دارد و بسیار خوب است، اولین مرحله این است که قرآن را خوب و با صدای خوش بخوانیم، اگر کانون و مؤسسه‌های قرآنی در مساجد بیایند تحول بزرگی در بحث فعالیت‌های قرآنی مسجد اتفاق خواهد افتاد. یکی از راهکارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی احیای زمینه حضور دوباره فعالان قرآنی در مساجد است.
 
محمد زوری با اشاره به
انتهای پیام
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلامرضا آمیغ زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۴ - ۱۵:۵۵
0
0
جزاک الله خیرا
حسین رستمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۰۰:۵۵
0
0
عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۷:۱۴
0
0
فعالان قرآنی در مساجد به آموزش قرآن کتاب های درسی دانش آموزان کمک کنند.
captcha