لازمه اتحاد و همبستگی ملی از بین رفتن تبعیض است
کد خبر: 4102250
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

لازمه اتحاد و همبستگی ملی از بین رفتن تبعیض است

امام‌جمعه ارومیه گفت: در صورتی که تبعیض و تضاد طبقاتی از بین برود، اتحاد و همبستگی بین مردم ایران بیشتر می‌شود و کشور ما از فتنه و آشوب دشمنان در امان خواهد بود.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام‌جمعه مهاباد ۴ آذر در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: در شرایط کنونی تکریم مردم و عدم تبعیض در بین اقشار مختلف جامعه بهترین سلاح برای حفظ امنیت و آرامش کشور است.

وی افزود: اگر از تبعیض و ناعدالتی جلوگیری کنیم امنیت و آسایش کشور روز به روز بیشتر خواهد شد، دین اسلام دین رافت و بخشش است و مسئولان کشور نیز باید این رافت را در پیش بگیرند.

امام‌جمعه مهاباد ادامه داد: در صورتی که تبعیض و تضاد طبقاتی از بین برود، اتحاد و همبستگی بین مردم ایران بیشتر می‌شود و کشور ما از فتنه و آشوب دشمنان در امان خواهد بود.

ماموستا امامی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به عدالت در دوران صدر اسلام گفت: پیامبر اکرم(ص)، اجازه می‌دادند که مخالفان هم درخواست‌ها و مشکلات خود را بیان کنند و اگر حق با آنها بود، آن را قبول می‌کردند.

وی اظهار کرد: در دوران رسالت پیامبر اسلام(ص)، هیچ انسانی بدون محاکمه و دادگاهی زندانی یا مجازات نمی‌شد و همین امر باعث می‌شد که حتی دشمنان اسلام هم به سمت دین خدا تمایل پیدا کنند.

وی با بیان اینکه لازمه امنیت در جامعه عدالت است، تاکید کرد: امنیت از نعمت‌هایی است تا زمانی که آن را از دست نداده‌ایم قدر آن را نمی‌دانیم و در صورتی که این نعمت از بین برود، جبران و تحقق دوباره آن بسیار سخت و هزینه‌های زیادی لازم دارد.

 

انتهای پیام
captcha